• kvp
    #13
    "Amúgy meg hogy és hol kellene feljelenteni az illetőket, hogy ténylegesen is foglalkozzanak a dologgal?"

    Automatikusan. Tehat a jarmuvek kotelezo fedelzeti egysege a rendorsegre lenne bekotve. A sofornek semmit sem kellene tennie, az egyseg uzem kozben automatikusan keszitene es tovabbitana a felveteleket. Ez az egyseg az uj jarmuvekben mar jelenleg is kotelezo fedelzeti adatrogzito es veszhelyzeti segelyhivo bovitese lenne. A regebbi jarmuvekbe a szallitmanykoveto rendszer dobozahoz hasonloan utolag lehetne beepiteni oket a kotelezo muszaki vizsga reszekent. Mellekesen a vizsga nelkuli vagy modositott autok kiszureset nagyban megkonnyitene.

    "Na ezt szívesen feljelenteném valahol. A felvétel is megvan."

    Hivatalosan a rendorseget lehet vele boldogitani, lasd a kameras cikkeket. Szerintem a videokat kiado csapat tud benne segiteni.

    "Személyi nem kell a kocsi vezetéséhez. Elég a jogsi. Abban meg tudtommal nincs semmi. Ha lenne, akkor meg az lenne a gond és azt is védeni kellene a távolsági lopás ellen, mint a személyit."

    Az uj elektronikus szemelyi elvileg kepes kivaltani a jogsit is. En arrol beszelek, hogy a jogsit egyszeruen belehelyeznenk a szemelyibe es abban lenne egy plusz bejegyzes a chipen a taj szam mellett.

    "Emellet, ha elhagyod, akkor hogyan jutsz el a megfelelő helyre pótolni?
    Ráadásul a kocsinak tárolnia kell valamit, amit aztán más ellophat valamilyen módon."

    Tomegkozlekedessel vagy ha nagyon nagy a baj, akkor inkabb a segelyhivot kell megnyoni a konzolon es a diszpecser majd segit. A kocsinak az engedelyezett szemelyik hash-einek listajat kell tarolnia. Mint egy szerveren a jelszo hash-ek. Na azzal nagyjabol semmit sem lehet kezdeni, csak ha valaki vegigprobalja mind a tizen x millio szemelyi azonositot, akkor azt, hogy ezek kozzul melyiknek volt joga vezetni az autot. Meg a nevet sem tudja visszakeresni igy.

    "Szóval az autógyártókkal is le kellene nyeletni, hogy csak ilyet lehet gyártani és értékesíteni."

    Az EU mar megtette, csak boviteni kellene a kotelezo funkciok koret. Hardverbol az elso es a hatso kamera es a chipkatya olvaso kell meg hozza, nem akkora tetel egy regi auto eseten sem. (ez kb. egy 60 ezer forintos egyszeri osszeg lenne ha minden kell bele, mert regi a kocsi) Cserebe lenne a kocsiban inditasgatlo, lopas es baleset esetere mobilnetes nyomkoveto, automata es manualis segelyhivo (automata utkozesre, manualis ha gombot nyomnak). Sok ember eletet menthetne meg, hogy mar a baleset pillanataban szolna a mentoknek nem csak az arra jaro tudna szolni (ha eppen van olyan). Ezert is lett kotelezo az EU-ban eladott uj autok eseten.

    "Az én autómban is van SOS modul. Ha előfizetek a szolgáltatásra, akkor működik is. Szóval jelenleg csak egy plusz súly."

    Kotelezove kellene tenni. A segelyhivas ugyanis az EU-s torvenyek szerint ingyenes es meg sim kartyat sem igenyel. Az a gyarto ami penzt ker erte finoman szolva is eleg anyagias. Az ujabb autok eseten elvileg mar nem is kothetik elofizeteshez a mukodeset. Lehet erdemes lenne a gyartonal reklamalni, hogy szepen kapcsolja be, mert EU-s torveny van ra.