kvp#2
A supercharger halozat eseten ertheto a valtas, mert az USA-ban az uj nemzeti torveny alapjan az osszes tobbi toltot is atalakitjak supercharger kompatibilisse. Magyaran ugy tudjak kb. megduplazni a toltopontok szamat, hogy nem kell hozza befektetniuk.
Az igaz, hogy a cybertruck a formatervezes miatt boduletes baromsag, de az olcso elektromos Teslak letrehozasat nem ez akadalyozza, hanem a megvaltozott politikai helyzet. Addig nem eri meg ilyet gyartani, amig nem dol el, hogy mi lesz az olcso kinai autokkal es a belso egesuek kivezetesevel. Ha kitiltjak a kinai jarmuveket az amerikai es az europai piacrol es az EU nem adja fel a belso egesuek gyartasanak rovid tavu betiltasat, akkor lesz piac az olcso Teslak irant. Ha a kinaiak maradnak, akkor veluk nem lehet gazdasagosan versenyezni es a teljes mainstream amerikai es europai jarmuiparnak annyi. Ha az EU vagy az USA visszalep es megsem tiltja be a belso egesueket, akkor az elektromos szegmens fog osszeomlani. A Teslanak csak akkor eri meg befetni egy olcsobb jarmube, ha azokat el is tudjak adni.
Szerintem mind a twitter, mind a tesla eseten a kovetkezo elnokvalasztas eredmenyetol fugg, hogy merre mennek. A twitternek jobb lenne egy republikanus elnok, a teslanak pedig valoszinuleg egy demokrata. Ekkora meretben mar a politika hatarozza meg a nyeresegesseget es ezert is fektet be annyi nagytokes a kulonbozo politikai vezetok iranyitasaba. Ez csak uzlet, meg ha nem is eppen demokratikus.