• kvp
    #5
    Ha Musk tud szerezni olcso vasoxidos aksikat (amihez a modern technologia most eppen csak a kinaiaknak van meg), akkor fog gyartani olcso Teslat. Ha es akkor. Ugyanis az auto aranak a toredeke az auto tenyleges ara, a tobbi az aksi, ami ugyanugy fogyoanyag, mint a belso egesu jarmuveknel az uzemanyag vagy a kenoanyag.

    Egy uj Tesla 3-as 38990 USD, tehat 14 millio forintos arabol a fogyoanyag 13500 USD, tehat kb. 5 millio forint. A jarmu maga ujonnan is csak 9 milliot er. (ez egy jobb Skoda ara) Hasznaltan az aksi nelkul pedig olyan 8 milliot, tehat maga a jarmu kb. 11%-os ertekcsokkenest hoz ossze az aksi elettartalma alatt, mig az aksi 100%-osat, de hat a motorolaj is ilyen. Ezt kellene a versenykepesseghez levinni a felere, azaz olyan 4.5 millios ujkori arra (+1 keszlet aksi), ami a ma kaphato legolcsobb uj benzines japan/koreai kisautok ara. (ekkor az egyszer eldobhato aksi mar tobbet er mint a kocsi) Ennek akar es tud is a Byd alaigerni, az olcsobb aksi technologiajuknak koszonhetoen. Valojaban a Teslak mar most is relativ olcsoak, csak az aksi csomag nagyon draga belejuk.