• NEXUS6
    #11
    Jó pár éve olvastam már egy összefoglaló könyvet a légikatasztrófákról, szerintem főleg 2000 előtti baleseteket és az ezekhez vezető folyamatokat taglalta. Összefoglalva kb az volt a lényege, hogy amikor dekonjunktúra van, akkor a politikusok könnyen nekiállnak olyan intézkedéseket hozni, amelyek a légitársaságok terheit ugyan csökkentik, hogy lejjebb vihessék az árakat és ezáltal felpörögjön a piac, de a könnyítések sokszor a repülésbiztonsági előírások lazításában, az FAA követelménytámasztásának enyhülésében nyilvánulnak meg.
    Ami viszont szinte törvényszerűen vezet balesetekhez, eseményekhez.

    Nos 2000 óta több olyan globális kihívás is volt, amelyek alapjaiban rengették meg a légiközlekedés piacát és a politikusok egyfajta liberalizálással próbálták kisegíteni a szektort, miközben a krízist, ha nem is ők okozták de ennek súlyosbodásához is saját kezűeleg hozzájárultak. 0911, hitelválság, terrorveszély, COVID, globális háborús helyzet.

    Az a csoda, hogy ilyen körülmények között nem előbb, már a 2000-es évek elején állt bele valamelyik nagyvállalat, vagy az egész légiközlekedés a földbe.