• t_robert
    #3
    ja már millió lépéssel vagyunk közelebb a szuperszonikus utasszálitáshoz a Concorde és a TU-144-es óta.... csak egy kérdés nem akar összejönni az istennek se a gazdaságosság. hangsebesség felet repülve nagy az üzemanyag fogyasztás, nagyobb a gép elhasználódás, ami nőveli a szerviz igényt és a költséget, ráadásul a hangsebesség feletti repülés formára is követel megkötéseket. keskeny hegyes(tűszerű) géptörzs kell hozzá. ami viszont rontja a szállítható utas és csomagmennyiséget, ami ismét a költség hatékonyság ellen hat. Egy 747 szerű gép nem fog hangsebesség felett repülni. Ráadásul a ahngsebesség átlépéséhez feljebb kell emelkedni a ritkább légtérbe, hogy ne legyen túl nagy a légellenállás. pár száz méter magassan problémás a a hangsebesség feleeti repülés. Most hangrobbanásra nem térnék ki. De a katonai gépek is valahol a 12-16 km magasság környékén teperenek hangsebesség felett. Szóval a dolog olyan extra költségekkel jár, ami kérdésessé teszi a hangsebesség feletti gazdaságos utasszálírást. A katonaság megengedheti magának az adófizetök pénzéből, hogy néha hangsebesség felett repüljenek, de egy nyereség orientált légi társaság nem igazán. Na ezért bukott meg a Concorde és a TU-144 (Amúgy épietttek 16 darab gépet, aminek úgy a harmada repült csak kb úgy 350 alkalommal, annak is csak a 10%-nál lépték át a hangsebességet) volt olyan gép, ami el se készült, ment a bontóba az elkészült üzemkész példányok egy részt átépítették stratégiai bombázóvá. a TU 160-as bombázóból fejlesztették a TU-144-et. )Egy része ma is ott rohad valahol a tajgában repülő rozsda temetőben.
    a dolog a gazdaságosságon bukott el. Ráadásul nagyott változott a világ. Erősen kérdéses, hogy hányan akarnának kifizetni mondjuk 7-8000 ezer dollárt azért, hogy 3 órával gyorsabban repüljenek át mondjuk az atlanti óceánon. Amikor 3 órával hosszabb idő alatt át repülhet valaki mondjuk 500 dollárért. Akinek fontos az idő mondjuk egy elfoglalt üzletember annak jobb dolga is van, mint 1-2 napot elszórakozni a másik kontinensen. szállás stb. Azóta simán megoldható a tárgyalás a saját irodájából egy videókonferenciával. az egyéb müveletek is intézhetők hitelesn digitálisan. a mai világban kisebb az igény, hogy személyesen kelljen elrepülni egy üzlet miatt 6-7 ezer kilométerre. TIME is MONEY. Szóval igen csak kérdéses egy szuperszonikus utasszálító gazdaságossága. nagyjából ezen bukik el minden ilyen kisérlet. NEM ÉRI MEG.