#1
Na most az alapfelállást értem. A Microsoft felhőben gondolkodik, ami alapvetően tök jó.
És a streaming játék ötlete is az.
A probléma ott van, hogy ehhez nincs technológia. Induljunk ki abból, hogy az átlagos játékosnak milyen igényei vannak. Ez legyen mondjuk 4K,60fps.
Ezek nem nagy igények, hisz:
-Elvétve találsz a piacon olyan tévét, ami ezt ne tudná. Most néztem meg az Árukereson, a Nr1 tv egy Sasmung 4K 110 ezer forintért. Ez egy átlag konzol árának kevesebb, mint a fele...
-Várhatóan egy PS6 /next gen xbox fogja hozni a játékokban ezt a 4K/60fps szintet.
De azért ha belegondolsz, hogy a 4K, 60fps +hdr esetleg(akkor már 10 biten ugye), az egy konzolból simán kijön, egy PC-ből is.
De ugyanez streamelve...
Egyrészt ott van a sávszélesség, ami még egy optikai gigabit esetén nem gond, de azért a világot nézve combos kis elmaradások vannak, gazdaságilag meglepően erős országokban is, mint Németország vagy az USA. És egy Starlink azért már határeset....
A másik oldalon meg ott van a latency. Annak a jelnek át kell kelnie a fél világon, majd a végén össze kell rakni, és kitenni a TV-dre. És nincs buffer, mert játékban olyat nem lehet.
Pillanatnyilag a SteamLink még bikaerős lokális Wifin is maximum FullHD-t vállal be.
Szóval igen, a jövő a streaming, de az a jövő még igen messze van.
Más.
Hogy lett "A Microsoft visszavonulása" abból, hogy "A Microsoft négy Xbox játékot tesz elérhetővé más konzolon"?
A PS játékok is folyamatosan jönnek PC-re némi késéssel, mégsem beszél senki visszavonulásról :D
Ez csak szimpla profitmaximalizálás.
1: Újabb pénz jön be egy olyan játékból, ami az "exkluzív" feladatait már elvégezte.
2: Újabb rajongók jönnek más platformokon, akik az IP újabb címeihez esetleg új konzolt is választhatnak.