kvp#5
"Vagyis egy igazán hagy teljesítményű CPU és GPU egybe integrálása azét macerás volna az áramfelvétel és hőtermelés miatt."
Erre valo a nagyobb chip felulet es a multi die megoldas, amikor tobb eltero tipusu die van egybe tokozva egy nagyobb feluletu chipen belul. Ilyeneket tervez a Samsung es ujabban az Apple is. Nagyon jok teljesitmeny szempontjabol is. Igy a vektoros egysegek szamolhatnak videokodolast, titkositast, 3d megjelenitest vagy MI-t is, eppen mire van szukseg, raadasul dinamikusan oszthatoak el, hogy melyik task mennyi eroforrast kapjon. A kulcs egyebkent az egyseges memoria architektura, tehat az, hogy ne kelljen adatokat mozgatni a cpu-k es a vektoros egysegek kozott, igy minden egyseg lat minden adatot es osztozhatnak a cache-ek egy reszen is. Ez utobbi miatt bukott akkorat a ps3 cell cpu-ja, ott a masolas es a kis lokalis ram-ok miatt joreszt hasznalhatatlanok voltak a vektoros egysegek es ezert jok az apple M sorozatu chipek. (egyebkent ezekben mar van neuralis mag is, de valojaban osztoznak a cpu-k es a gpu-k hardvereinek egy reszen, sajnos az apple valamiert nem engedi kozvetlenul programozni oket)