t_robert#18
Na ja a világ folyamatos változásban van. Új munkák keletkeznek más munkák értelműket vesztik és kihalnak, mert nincsen rá szükség. Ma nem feltétlenül patkoló kovácsnak érdemes tanulni vagy cipésznek. Cipöt nem igen javítunk hanem cserélünk és hát patkolni való lóból is erősen hiány van mára. Viszont a válozások olyan új szakmákat hoznak, Amiről 5 éve még nem is gondoltunk. Persze a mai világ is olyan már, hogy nem elég valamilyen szakmát megtanulni, hogy aztán 45 év múlva abból menjen valaki majd nyugdíjba. Életvégéig tanulunk ás egy élet aatt akár több új dologba is bele kell fogni. Ezért is volna fontos egy olyan iskola rendszer, ami nem konkrét majd gyorsan elavuló dolgokra tanítja a következő generációkat. Hanem készségeket fejleszt és azt tanítja meg egy fiatalnak, hogy tud valami ismeretet megtanulni. Hogy képes legyen rugalmasan alkaszkodni majd az elé kerülő elvárások és lehetőségek tükrében. tehát nem azt kell konkrétan megtanítani, hogy mikor volt a mohácsi vész, hanem azt, hogy lehet megtalálni az infot, ha szükség van rá. Tehát nem elavult statikus lexikális ismereteket kell tanítani, hanem azt hogy oldjunk meg valamit ha szükség van rá. Egy munkahelyen se azt fogják majd elvárni, hogy tudja a munkavállaló, mikor volt a mohácsi vész, hanem azt, hogy ha kap egy feladatot akkor azt megtudja oldani magától és össze tudja szedni a szükséges információkat hozzá. Mint ahogy egy konkrét fizikai munka esetében például mezőgazdaság se azt kell tudni, hogy fenték mondjuk meg 100 éve a kaszát, hanem azt hogy kell kezelni a legújabb mezőgazdasági gépeket ami mára igencsak tele van rakva elektronikával. és ez igaz szinte bármilyen szakmára lassan.