• kvp
    #7
    "Konkrétan, az a sofőr amelyik az emberi élet megóvása szempontjából vezet, az bizony esetenként megsérti, ebből a szempontból átlépi a közlekedési szabályokat, sőt bizonyos technikai értelemben a biztonság és veszélyesség kérdését is."

    Az onvezeto autok eseten boven eleg ha betartja a torvenyi szabalyozast az utolso betuig es ezt bizonyitani is tudja. Ezzel minden jogi felelosseg alol mentesul a gyarto ceg es a felhasznalo. Onnantol ha valami nem eleg biztonsagos, akkor majd modositjak a torvenyt es a fejlesztocegek adott hataridon belul kovetik a torvenyt.

    Egy a torvenyeket betarto onvezeto auto nem fog sajat hibas baleseteket okozni, az emberek pedig megszokjak, hogy az onvezeto auto kornyezeteben vagy betartjak a torvenyeket az utolso betuig vagy mindig ok lesznek a hibasak ha valami tortenik.

    Ehhez boven eleg ha az autok betartjak a torvenyeket es barmilyen gondjuk van, csak megallnak ahol vannak es megvarjak az emberi segitseget. Legyen az tavsegitseg vagy a fizikai szervizes csapat. Inkabb alljon fel napot a legnagyobb csomopont vagy autopalya, minthogy olyan hir keletkezzen, hogy egy auto barmiben is megszegte a torvenyt. Egy ido utan az ilyen hibaesetek szama csokkenni fog, foleg ha egyre kevesebb emberes soforrel kell az automata jarmuveknek talalkozniuk.

    "Tehát ha majd egyszer lesz egy fullos önvezető auto az olyan drága lesz hogy a felső 1% talán meg is finanszírozza magának."

    Nem feltetlen. A szoftvert egyszer kell csak megcsinalni, utanna akinek eloszor sikerul, az letarolhatja a teljes piacot. A hardver koltsege a szoftverfejlesztes arahoz kepest minimalis es ha egyszer kidolgozzak az idealis format, akkor a tomeggyartas miatt hamar filleresse valik. Sot onvezeto auto eseten varhatoan meg tobb ember is engedheti meg maganak a sajat hasznalatu autot, mint most. Bar lehet csak berelni vagy lizigelni fogjak a gyarto vagy forgalmazo cegtol mint ahogy amerikaban egyre tobben a lakasukat vagy hazukat is, de a modernebb autok licensz szerzodese mar most is kimondja, hogy a mukodteto szoftver tulajdonjoga a gyartonal marad es a felhasznalasi jogot barmikor visszavonhatja, tehat tavolrol brick-elheti a kocsit vagy utolag elofizetosse teheti barmely szolgaltatasat, belertve a mozgast is. Ilyen feltetelek mellett egyszerubb ha csak havidijasan berli az ember, ha a teljes tulajdonjogot ugysem kaphatja meg.