And37#3
"A javítás az lenne mikor panel szinten meghatározzák a hibát, lecserélik a hibás alkatrészt és visszamegy a termékbe.
Csakhogy ezt senki nem vállalja. Ehhez eszközök kellenek, teszterek, melyek nem 2 fillérbe kerülnek. A szakképzett munkaerőről nem is beszélve."
Azért még ha eszközöd meg szakembered lenne, akkor se mindig érdemes. Egyrészt jóval olcsóbb előállítani egy újat a gyártósoron, mint egyedileg végigtesztelni (mert az egyik ezerszám ontja magából, a másik meg 1-1 darab), másrészt bizonyos bonyolultság fölött esélytelen úgy tesztelni, hogy kijelenthesd, minden körülmények között jó.
Nekem pl. volt egy monitorom, ami bekapcsolás után 3 másodperccel lekapcsolta a háttérvilágítást. Visszavittem garanciálisan kamerafelvétellel mutatva a hibát, srác tesztelgette és nem jött elő neki. Vagy a hőmérséklet, vagy a különböző bemenet, sose tudjuk meg. Az ő tesztje alapján hibátlan volt. De ha a panelt alaposabban tesztelték volna, se biztos hogy előjön egy hőmérsékleti hiba, vagy az hogy ha valamelyik jelszint a specifikáció alsó vagy felső sávjában van és egy másik jelszint meg pont nem, akkor romlik el... Egyszerűen túl sok a kombináció, így van, amikor hatékonyabb kukázni a rossz alkatrészt, mint az előállítási költsége sokszorosát elkölteni a kimérésére és kijavítására (lépésenként végigjavítgatni egy túlfeszültségből eredő kárt, vagy pl. nagyon bonyolult IC-ket cserélni.)
Ettől még újra lehetne hasznosítani, meg a típushibákat sokkal jobban kellene javítani. És ha kényszerítik a gyártókat, azért tudnának jó eszközöket javíthatóbb módon is csinálni, ha pl. nem összepattintják a műanyagot hanem beraknak két csavart.