kvp#1
A youtube elkezdte elore sorolni a rovid videokat, annyira, hogy a hosszu formatum keszitoi rakenyszerultek, hogy a nagyobb videokat rovidekkel nepszerusitsek. Raadasul a rovidek kozott nem jonnek a reklamok, tehat kisebb az eselye, hogy az emberek kilepnek egy reklam miatt. Mindezek mellett a hagyomanyos hosszu formatum keszitoit elkezdtek ellehetetleniteni, inkabb a fizetos kereskedelmi valamint a nagyobb cegek altal gyartott tartalmak fele terelve a nezoket. Akik persze erre elvandorlassal reagaltak, ingyenes kis alkotoi hosszu formatumu tartalom hianyaban maradva a rovid tartalmaknal.
Elertek amit akartak, az emberek a rovid tartalmakat nezik inkabb, mert ezek az elerhetobbek es ezeket nepszerusiti a rendszer is. Raadasul ez lehetove tette, hogy a tiktok tartalmait atontsek a youtube rendszerebe, gyakorlatilag belefolytva a nezheto tartalmakat a kinaiak altal propagandacelokra tamogatott videok ozonevel. Versenyezni akartak a tiktokkal, de csak annak csinaltak meg nagyobb reklamot es annak a tartalmai kerultek at az o platformjukra is, mindez gyakorlatilag reklambevetelek generalasa nelkul.
Szerintem a labda most a youtube azaz az alphabet oldalan pattog...
ps: Az agressziv monetizalas azt jelenti, hogy 30-60 masodperc rovid tartalom utan jonne 1-2x15 masodperc reklam, ezzel 33%-66% vagy 50-50% reklam-tartalom arany alakulna ki. Szerintem ettol az emberek nagyon gyoran atmennenek a tiktok-ra, ahol ugyanaz a tartalom, de nincs reklam. Persze akkor meg mindig be lehet tiltatni a tiktok-ot politikai eszkozokkel...