• militavia
    #4
    Hány formában jön még elő ebben a formában ez a kapitális faszság?
    Ez csak SOx szennyezőre igaz, de már folyamatban van a bunkerolaj kivezetése.
    A bunkerolaj kéntartalma 25000-35000 ppm, a gépjármű motor hajtóanyagé max. 10 ppm

    Egy 100 000 tonnás hajó beépített teljesítménye 50000 LE tája.
    Az autók átlagosan simán 10-100 LE tartományban vannak üzem közben. Tehát CO2 emissziót nézve ez pl. úgy nem igaz, ahogy van.
    Ráadásul a teherhajók cammogásra álltak át, tehát a hajó talán, ha fele ennyi lóerővel megy.

    Tehát 25 vs 25000 LE középértéket véve mondjuk 1 elég nagy teherhajó = 1000 autó CO2 szinten.
    SOx szennyezőnél viszont 30000 vs 10 = 3000-szeres szorzó van. De még ez is "csak" 3000*1000 = 3 millió. Nem 70 millió.

    Nem erősséged a tájékozódás / gondolkozás...