• Cat #2
    "a piac mondjuk 10%-ánál többet egyetlen cégcsoport (nem egyszerűen cég, érdekeltségi kör!) sem birtokolhatja"

    1. Rengeteg ágazatban megvalósíthatatlan a dolog, pl. távközlési szektorban minden országban 3, max. 4 cég van. Vagy mi van az olyan természetes monopóliumokkal, mint az olajcégek, ahol országonként 1 van, vagy egy sincs. De ugyanez a légitársaságoknál is.
    2. 20 évvel ezelőtt nem is létezett olyan piac, hogy "közösségi média". Hogyan korlátozod 10 százalékra a piac egyetlen szereplőjét?
    3. A Facebook terjeszkedése jellemzően nem felvásárlással történt, hanem egyszerűen kiszorította a többit, mert jobb volt. Megszűntek, feladták, nem fejlesztették, tönkretették őket, pl. iwiwet. (Cseheknél a Seznam, oroszoknál a Yandex mai napig él és virul.)
    4. Megteheted, hogy egyes ágazatbeli cégeket korlátozod a saját országodban, de ha pl. a kínaiak vagy az amerikaiak nem így tesznek, a saját cégeid egyszerűen versenyképtelenek lesznek velük szemben, pl. méretgazdaságossági okok miatt.
    5. Ha korlátozod a nagy cég felvásárlását, előfordulhat, hogy egyszerűen átlép rajtad, pl. a Microsoft-Activision/Blizzard akviziciónál hiába tiltja be azt Nagy Britannia, előbbi már belengette, hogy nekik fontosabb az egész világ, így inkább régiókóddal kitiltják a játékaikból az angolokat, minthogy lemondjanak az egyesülésről. De ugyanez van az Egyesült Államokban a Pornhubnál, hiába tiltja be Utah a kiskoruaknak, a PornHubnak egyszerűbb teljes Utahot kitiltani, minthogy változtasson. Vagy a Facebook inkább nem enged híreket posztolni Kanadában, minthogy fizessen a kanadai médiacégeknek.