• bdzsana
    #3
    Azért ez nem ilyen egyszerű. A Google a legnagyobb így neki van a legtöbb adata, ő tud a leggazdaságosabban olyan klikkeket hozni a hirdetőnek ami értelmes számára.
    Egy fragmentált piac nyilván jobb lenne a reklámozó cégeknek,de sokkal rosszabb magának a hirdetőnek is és rosszabb az átlag embernek.
    Fragmentált hirdetői piac esetén a sarki hirdető lehet nem menne a Googlehöz, vagy Facebookhoz, de máshoz sem, mert számára megfizethetetlen lenne a hatékony reklámozás. A kisebb cégek egyenként nem lennének olyan hatékonyak, mert nincs annyi adatuk, tehát drágábbak lennének, és több reklámot kell mutatniuk hogy megtalanak ugyanannyi értékes klikket, mint egy jobb teljesítményű targetálással, ami az átlag Józsinak is rossz, mert több reklámot tolnak az arcába.

    Ráadásul aki globálisan akarna hirdetni mint én legalább 50 országban az meg majd csinálja országonként 20-30 csatornán?
    Értem hogy csúnya gonosz a Google/Meta stb, de sok kis vállalkozásnak mint a miénk megkönnyíti a marketinget, mert egy csatornánk mindenkit el tudunk érni hatékonyan, nem kell fenntartani egy külön marketing csapatot, vagy outsourceolni marketing agencyiknek akik még leveszik a sápukat.
    Szóval azért nem fekete-fehér ez. Akinek van vállalkozás és aktívan hirdet az tudja mekkora segítség ez. És ez főleg a kis cégeknek segítség.