• NEXUS6
    #17
    Köszönöm, hogy megerősítetted, amit írtam, pl: "Level 4 driving automation technology is for use in driverless taxis and public transportation services. Such vehicles will be programmed to travel between Point A and Point B and restricted to specific geographic boundaries by geofencing technology."

    Tehát lefordítom a te képességeidnek megfelelően (bocs ha meghaladom azt, szólj, ha sok): a LVL4 szintű jármű, adott útvonalon/területen képes önvezetésre, amely azt jelenti, hogy működése során NINCS közreműködő emberi VEZETŐ. Pont.

    Arra az eljárásra vonatkozóan, amikor az engedélyezett útvonal/terület, vagy a technikai lehetőségei határára ér és KILÉP a LVL4 szintű működésből, annak jogi és technikai megoldására vannak elképzelések. Azonban tekintve, hogy
    - NINCS jelenleg egyetlen országban sem engedélyezett (nem kísérleti) forgalomban levő LVL4 jármű,
    - és a kilépési eljárás igazából nem tekinthető a LVL4 működés jellemzőjének,
    - illetve, hogy az LVL4 szintű működés,mint ezerszer írtam NEM feltételezi/követeli meg emberi vezető jelelnlétét, ezért az emberi vezető számára történő átadás eljárása opcionális és kérdést tekintve másodlagos,
    így annak a boncolgatása, hogy de a Tesla bizony LVL4 szintű , (amit kb azzal próbáltok bizonygatni, hogy LVL4 szintű, csak azért mert van arra eljárása, ha nem képes önállóan működni, akkor kilép, átadja a vezetést a sofőrnak), na ez így értelmes ember számára nyilvánvaló, hogy gyakorlatilag nonszensz, de legalábbis IGAZI LVL4 szintű jármű számára ez a kérdés a LVL4 működés igazolását tekintve irreleváns.

    Mellesleg az idézett szöveged elég pongyola, LVL4 működés esetében eleve nem lehet beszélni emberi vezőről, csak olyan személyről aki potenciálisan alkalmas arra, hogy a járműtől a vezetési funkciót és felelősségéet átvegye, mert egyrészt hozzáfér a kezelő szervekhez (a járműben tartózkodik, vagy távirányítással képes azt működtetni), másrészt rendelkezik azzal a jogosultsággal, hogy a vezetői funkciót betöltse és képben van az adott forgalmi helyzettel.
    Nyilvánvaló az eddigiekből azonban, hogy sajnos ezen kérdés felfogása már jelentősen meghaladja a képességeidet.

    És nagyon nagyon zárójelben megjegyzem, csak mint egy gyakorlati kérdést felvetve, ha jön egy iszonyú hó/porvihar, tejköd, stb és átadja neked az akármilyen szintű jármű a vezetést, úgy hogy egyre kevesebb a vezetési gyakorlatod, és nem vagy tisztában az aktuális forgalmi helyzettel sem, akkor gyakorlatilag mit is csinálsz vele? Lásd pár hete porvihar miatti tömegkarambol az M1-en. Átveszed, hogy te magad karambolozzál?
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.06.16. 09:32:29