• Macropus Rufus
    #76
    a környékemen, 3 faluban van 5 benzinkút, összesen 28 fejjel, tételezzük fel, hogy lecserélték mind a 28-at elektromos kocsi töltésére alkalmas fejre. Az egyre gyakoribb 100kW-os töltés esetében ha egyidőben csak az 50%-nál tankolnak, akkor is 1,4MW kell csak erre az 5db kútra (de az infrastruktúrát maximális kapacitásra kell tervezni, tehát a 2,8MW-ra). Hány kút van Magyarországon? Egy 2022-es hír alapján közel 2000. Ha csak 300 kútnál van 100kW-os tankolás, akkor Ez 300x100kW, tehát 30MW plusz teljesítményt igényel az erőműveinktől (ez kutanként 1db autót jelent 100kW-os töltéssel, tehát 300 autó egyidejű töltése). Ha már 1000 akkor 100MW kell ami nem kevés. Ez 1000 autó, 100kW-os töltése egyidőben. Sztem ma az országban egyidőben jóval több mint 1000 autó tankol, sztem nyugodtan kijelenthetjük, hogy egy időben átlagosan akár 2000 autó is tankolhat. Ebben az esetben már 200MW lenne a plusz teljesítmény ami kellene. Paks egy reaktora 500MW ad le maximum. És akkor még nem is említettem, hogy jönnek a 150 meg a 200kW-os töltök, sőt a youtube-on nem rég láttam, hogy már 300kW feletti töltőket is tervezgetnek.
    Szóval teljesen mindegy mikorra lesz minden autó elektromos, rohadt sok energia fog nekik kelleni. És nem fog az működni, hogy majd kiépítem. Már most kell ezzel foglalkozni. Már most kell dolgozni azon, hogy holnap mi lesz. Nem pár kW-ról van szó, hanem több ezer MW-ról, ha csak az EU-t nézem. Ezt már nem lehet csak úgy szélből és fényből előállítani. Meg ha elő is lehet, jelenleg akkor sincs több ezer MW plusz energiánk. Szóval már most komolyan fejleszteni kell az erőműveket, és a hálózatot is. Csak a környékemet nézve, az a kábel ami most a kutakhoz megy, nem bír el 2,8MW-ot...
    Utoljára szerkesztette: Macropus Rufus, 2023.06.06. 14:37:50