• militavia
    #61
    Egy vak villanyautós oldaltól semmiféle objektivitásra nem számíthatsz.
    Amúgy egészen mókás, ahogy nem vagy képes értelmezni az, amit az ember ír...
    De akkor tőmondatokban, hátha leesik.

    1. Alapvetően otthon kéne tölteni a viklanyautók nagy részét.

    2. Ez azon lakóépületeknél, ahol nincs belső parkoló mission impossible, mert az utcán senki nem fog lerakni egy rakás 4 kW-os töltőt, mert hely nincs. Az autók nem férnek már el, parkolnak fűre és mindenhova. Akkor töltőket hova is akarjuk tenni?

    3. Ahol van, ott az épület belső elektromos hálózata alkalmatlan rá, mert az épületek nagy része villanyautózás ötlete előtt született. Tehát lehet az épületbe egy valag pénzt invesztálni.

    4. Még, ha ezt elkezdik csak ott megoldani, ahol lehetséges, akkor igen hamar meg fog feküdni a cella, ha csak 10-15% lesz villanyautó. Van erre számolt modell.

    5. Még, ha a 4. pontot megoldod, akkor elég hamar eljön az a pont, amikor a Bp-re vezető betáp (sanszosan más városnál is ez van) elfogy. Ezt konkrétan egy interjúban mondta talán egy MVM-es mérnök.

    6. Ha még a 5. pont is meg van oldva, akkor eljön majd az a pont, hogy kb. 25-30% villanyautónál az éjszakai mélyvölgy TELJESEN eltűnne a fogyasztási adatok alapján. Tehát itt már arról van szó, hogy amikor MA nem tiszta az áram, akkor ez a plusz mennyiség mitől lesz tiszta? Éjszaka nem süt a Nap és a szél akkor fúj kevésbé. A kocsik és grid igényéhez képest a zöldnek kamuzott források szinte semmit sem termelnek.

    Folytassam még ezt a listát? Ha részletesebben bontja le az ember, akkor kb. az jön ki, hogy ez 10-20 pontos lista ELSŐ pontját sem tudjuk teljesíteni, egyes részei meg urbanisztikai problémák, nem energetikai és józan ésszel ezek egy részét meg sem kell próbálni megoldani. Mert a városi tömeges autózás el kéne felejteni, de úgy az előrvárosi számottevő részét. Mert az infrára elbaszott költsége nagy, amit az is keményen fizeti, aki aránytalanul nem használja azt.