• kvp
    #6
    "Akkor majd ezt is kiiktatják."

    Fizikailag ma is lehet onvezeto autot hasznalni akar a belvarosban is, sot akar taviranyitasossa is lehet tenni barmilyen jarmuvet, akar egy kamiont is. Attol meg hogy lehetseges, ha elkapjak az embert egy ilyen jarmuvel, akkor az jo esellyel letoltendo bortont jelent. Egy kiiktatott fekrendszeru autoval is csak addig lehet jarkalni, amig egyszer meg nem allitja egy rendor (vagy egy eleugro fa).

    A modern technikanak koszonhetoen, ma mar minden auto helye ismerheto kozpontilag, meghozza egy atlagos 4G-s mobiltelefon arabol, ez kb. 10-15 ezer forintos onkoltseget jelent. Egy ilyen aramkort kotelezove lehetne tenni minden autoba, sot akar a rollerekre is. (a berelhetoekben mar amugy is van gps es netkapcsolat) Ha valaki nyomkoveto nelkul rohangalna, akkor nagyon gyorsan es konnyen kiszedheto a forgalombol, mert ez kb. olyan mint rendszam nelkuli autoval kozlekedni.

    Azon regebbi autok eseten, ahol nincsennek megfelelo erzekelok, tehat nem tudjak megmondani mekkora a fektav, ott a foldrajzi hely szerint lehetne korlatozni, ami nem tokeletes, de valamivel jobb megoldas mint csak a tablakra hagyatkozni. Tehat pl. Budapest hatarain belul a regi autoknak egysegesen mindenutt 30 km/h, a modern okosautoknak pedig a belathatosag es az utviszonyok szerint lehetne 4-5 es 50 km/h kozott szabalyozni a maximalis sebesseget.

    "Azt kéne inkább végre megoldani, hogy egy szük budapesti utcában csak az ott lakóknak vagy az ottani kis üzletek dolgozóinak, látógatóinak legyen dolga"

    Igen, erre lenne jo a behajtasi ovezetek letrehozasa, tehat a kiskoruton belul csak celforgalom, behajtaskor megadott utvonallal, a nagykoruton belul csak elektromos autok, a hungarian belul pedig csak a legujabb kornyezeti besorolasok szerinti jarmuvek kozlekedhetnenek. Ezzel gyakorlatilag a magyar autopark 90%-at ki lehetne zarni a varosi forgalombol es vegre teljes mertekben megfelelne az EU-s torvenykezesnek is.