• kvp
    #6
    Ez elsosorban nem a halozati visszataplalasrol szol, hanem arrol, hogy az auto kepes gordulo powerwall-kent mukodtetni egy hazat. Tehat ha pl. mar hosszabb ideje gordulo aramszunet van az adott teruleten (lasd: Kalifornia) es eppen a nap sem sut elegge, akkor a kocsival el lehet gurulni egy olyan toltoallomashoz ahol eppen van aram, majd feltoltve haza lehet vinni es attolteni a helyi taroloba vagy egyenesen a jarmurol mukodtetni a hazat.

    Tovabba hasznos utazaskor, igy ha pl. egy lakokocsit vontatunk, akkor este az is kaphat tapot az autorol, igy nem kell meg abba is kulon aksicsomagot szerelni, viszont a lakokocsi tetejen levo napelemek nap kozben tolthetik a mellette parkolo autot.

    Harmadik ertelmes felhasznalasa az utmenti segitsegnyujtas, tehat az egyik autos adhat at toltest a masik autosnak, hogy az sajat kerekein el tudjon jutni a legkozelebbi toltoig.

    Az otletet eloszor Nikola Tesla valositotta meg az elektromos autojanal. A megmaradt leirasok alapjan egy rontgencsoves inverterrel es 110V-os valtoaramu motorral mukodo auto volt, ami leparkolva kepes volt akar egy hazat is ellatni arammal. (Az, hogy rontgen csoveket hasznalt kapcsolouzemu erositonek a Rontgennel tortent levelvaltasabol maradt meg, ugyanis Tesla nem ertette miert okoz hoszigetelo burokaton keresztul is egesi seruleseket a sajat keszitesu erosito csoveinek hasznalata. Innen jott idosebb koraban a "halalsugar" otlete, ami az elerheto szabadalom alapjan egy sima kisenergiaju linearis gyorsito volt, gyakorlatilag egy nagymeretu arnyekolatlan katodsugarcso. Ha valaha megepitettek volna akkor kiderult volna, hogy nem annyira halalos, legkorben kicsi a hatotavja, ellenben tul sok energiat igenyel. Btw. egy rontgen cso egyebkent tenyleg nagyon hatekony kapcsolouzemu elektroncsokent ha kerul bele kapcsolt oldali elektroda par is. Az evtizedekkel kesobb elterjedt elektroncsovek mar sokkal kisebb jarulekos rontgensugarzassal mukodtek, cserebe sokkal kisebb hatekonysaggal rendelkezdtek.)