• kvp
    #6
    Alapvetoen igy is ugy is linux kerul a jarmuvekre, a Google auto is linux alapu, az Elektrobit rendszere Ubuntu linux, de meg a Teslakban es a Spacex urhajoin is linux van. Miert nem valami komolyabb real time rendszer? Mert a head end funkciokhoz (muszerfal, navigacio, entertainment) a linux is boven eleg. A valos ideju eletkritikus komponesek pedig a jarmuben elosztott modon, beagyazott mikrovezerlokon futnak, tobbnyire operacios rendszer nelkul es a rendszerbuszon kommunikalva egymassal es a kijelzot (meg tobbnyire a netkapcsolatot) kezelo linux-os szamitogeppel.

    Miert linux es miert nem valami mas (pl. qnx)? A driver tamogatas miatt. Ugyanis a legtobb hardveres platformnak tamogatnia kell a linux-ot, ha mas nem a mobiltelefonok/tabletek (Android) miatt. Innentol akarmilyen hardvert is valaszt egy gyarto az biztos, hogy a linux menni fog rajta. Az egyetlen gazdasagos megoldas, hogy erre tesznek valamilyen GUI-t, pl. a Google megoldasat vagy egy tetszoleges masik gyarto termeket, esetleg hazon belul fejlesztenek valamit. Ez utobbi kezd kimenni a divatbol, mert nem eri meg.

    "És ki nem sz*rja le, hogy min fut."

    A mernokoket erdekli elso sorban, masodsorban a cegek vezeteset a profit miatt, mig harmadsorban az auto tulajdonosokat, hogy mivel lesz kompatibilis az uj autojuk es mivel nem. Foleg az android / ios alapu keszulekek es a hozzajuk tartozo (sokszor elofizeteses) szolgaltatasok integracioja fontos a vevok szamara.

    Kit nem erint? Akinek regi (buta) autoja van vagy nem hasznal semmilyen kommunikacios eszkozt. (legyen az egy sima telefon kihangositas vagy esetleg navigacio) A 20 evnel idosebb autoval, egyik kezzel vezetve, masik kezzel telefonalva, harmadik kezzel a terkepet fogva kozlekedo emberek szamara tenyleg teljesen mindegy milyen szoftver van abban az autoban ami szembe jon veluk.