• kvp
    #1
    Ha picit tovabbgondolnak, akkor a vertikalis tarolas is felmerulne. Azaz minden auto behajtana egy kontener keretbe es miutan kiszalt a gazdaja egy automatizalt daru emelne a helyere. Ez egyreszt megnovelne a tarolasi kapacitast, masreszt lehetove tenne, hogy a parkolo feletti sineken mozgo daruk kivetelevel minden komponens passziv legyen.

    A cikkben leirt megoldas a horizontalisan mozgatott talcakkal ugyancsak megoldhato, de valamivel tobb aktiv elemet igenyel, hogy a talcak alulrol mozgathatoak legyenek. Ha limitaljak a lehetseges mozgasokat es gyakorlatilag ket oszlopos vagy soros korkoros rendszert alkalmaznak, akkor a kiemelo robotok kivetelevel csak egy-egy talcasor meghajto motor kell. Ez utobbi a manapsag foleg Japanban elterjedt fuggoleges parkolok vizszintes valtozata lenne. (a rendszer az 1920-as evek amerikajabol szarmazik)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Automated_parking_system

    Mondhatjuk, hogy forradalmi talalmany, de 100 evvel korabbrol...