• Dodo55
    #32
    Ott van a cikkben, de segítek:

    1. "A legtöbb buszgyártó büszkén hirdeti, hogy a járműveikbe kiegészítő fűtést is lehet rendelni. Ami minden esetben az olajkályhás fűtést jelenti."

    2. "Egyébként az autóbuszgyártók évek óta küzdenek azzal a problémával, hogy hogyan fűtsék fel a járműveik utasterét úgy, hogy az ne járjon semmilyen károsanyag kibocsátással, eddig azonban nem találtak jó megoldást."

    3. "A budapesti eset után nem sokkal megszaporodtak az olyan felvételek a világhálón, amelyeken füstölő elektromos buszokat láthatunk. Az ilyen esetekről készült cikkek írói mindig megkeresték vagy a gyártót, vagy az ominózus busz üzemeltetőjét, akik mindig azzal védekeztek, hogy egy ekkora légterű járművet, a hűvösebb napokon nem lehet felfűteni akkupakkról, mert akkor a busz hatótávolsága nagyjából a felére esne vissza. Ezért kiegészítő fűtésként kénytelenek olajkályhát beszerelni ezekbe a buszokba."

    4. "A kanadai kormányszervek és újságírók már odáig jutottak, hogy az olajkályhával fűtő buszokat nem nevezik nullemissziósnak, csak egyszerűen elektromos hajtásúnak. Nagyon helyesen egyébként, ugyanis amikor alig egy-két fok, vagy esetleg mínuszok vannak odakint, akkor egy autóbusz olajkályhája, a gyártók adatai szerint, akár nyolc liter gázolajat is elégethet egy óra alatt. Ez egy átlagos budapesti járat esetén – amely 17 kilométert tesz meg óránként – azt jelenti, hogy 18-20 liter gázolajat is felhasználhat 100 kilométerenként. Így az átlag, napi 300 kilométert futó elektromos busz, egy nap alatt 60 liter gázolajat is elégethet."

    5. "Ezeknek az olajkályháknak a kéményén egy az egyben áramlanak ki a gázok, mindenféle utókezelés és szűrés nélkül, ez azt jelenti, hogy a hidegebb hónapokban, amikor egyébként is magas a levegő károsanyag tartalma, sokkal környezetszennyezőbb az elektromos buszok fűtése, mint az Euro VIe besorolású dízel üzemű társuk motorja. "

    Egyedül az eCitarot említi, amiben van hőszivattyús fűtés, te is érdekes, pont ezzel az egy típussal példálóztál, de egyben ott van az is, ahogyan már idéztem, hogy még abban is van olajkályha!

    Eddig tehát 0-nál tart az olyan elektromos busz felsorolása, ami télen olajkályha nélkül maradéktalanul meg tudná oldani a fűtést a hatótáv elfogadhatatlanul kritikus lecsökkenése nélkül. De kérlek mutass egy ilyet, és akkor elfogadom, hogy az esetek 1%-ában nincs olajkályha, csak a maradék 99%-ban...

    "Bocs de te olyan hülye vagy hogy nem érted mit jelent a számszerűsíteni szó, csak a kifejezéseket ismered és a számokat nem?"
    Ez egy fórum, nem pedig egy milliárdokkal kitömött kutatóközpont ahol jó pénzért van kapacitás minden mögé pontos számokat kigyűjteni (vagy beblöffölni, ami sokszor csak évtizedekkel később derül ki, már ami kiderül egyáltalán). Az ember ide úgynevezett eszmecserét folytatni jön, megosztja a véleményét, tapasztalatait 1-1 témában és ezek mentén esetleg konstruktív vitákba bocsájtkozik. Mindemiatt végtelen nagy bunkóságnak tartom, ha valaki pusztán számok és statisztikák hiányára hivatkozva akarja a másik álláspontját hazugnak bélyegezni, ráadásul úgy, hogy ő maga eddig egyetlen jó konkrét ellenpéldát sem tudott még felhozni.
    Utoljára szerkesztette: Dodo55, 2023.02.14. 14:06:44