• defiant9
    #23
    "A belsoegesu motorok hojenek hasznositasarol pedig nem csak en szeretnek bovebben hallani, hanem az egesz autoipar. Persze, ha a tudjukkik nem engedik..."
    Kik? Az olajon ülő arabok? Nincs ilyen hatalmuk, ők a napelemek, szélturbinák, elektromos autók terjedését meg a belsőégésűek hatékonyság javulását sem szeretik mert rontja az üzletüket, de ez van, a világ ettől megy előre.
    A hibrid hajtásoknál az MGU-H hivatott a hőenergia visszanyerésére, de ez a versenysportra korlátozódik ahol a költségek sokadlagosak.
    The MGU-H uses exhaust gas entropy (the heat energy remaining in the exhaust gas as a function of its temperature, expansion, and mass flow rate) to spin the turbine during the energy recovery phase converting the energy from the exhaust gases into electrical energy.
    The electrical energy is then used to power the car’s electrical driveline (either charging the battery or directly deploying to the kinetic energy recovery unit) to boost the power unit’s performance. Being a motor, if electrical energy is supplied, it will drive, and if it is being rotated inside the magnetic field, it will create electrical power.