• Dodo55
    #20
    Jó, próbálj ki egy EV-t, még egy zsír új Tesla is csak az ígért hatótáv kb. max 80-85%-a körül hozza amit kéne a legkedvezőbb valós használati körülmények során. Fűtés és vagy más kényelmi fogyasztó nélkül. Az európai csodák meg egyenesen olyanok, hogy ígér a gyártó pl. 300km-t és télen abból lesz 100-120, jó esetben 140. Próbáld ki.

    "For 'Highway' figures a constant speed of 110 km/h is assumed"
    Jujj, és akkor le meri írni, hogy real-world... Áruld már el, hogy kinek van pénze EV-re aki annyira ráér, hogy autópályán 130 helyett konstans (tehát fékezés és visszagyorsítás nélkül!) 110km/h-val közlekedik? Hol van ennek tényleg bármi köze a valósághoz? Tudod mi az? Találkoztál már olyan emberrel, aki nem azért autókázott, mert unatkozik, hanem azért, mert napi szinten a lehető leghamarabb oda kell érnie helyekre és ráadásul mindezt nem üres úton, hanem forgalomban? Mert halkan mondom akkor, hogy ők azok akiket az autógyártóknak ki kell túlnyomórészt szolgálniuk, nem pedig azok, akik busszal is odaérnek bárhová, mert annyira nincsenek időhöz kötve. És igen, valós körülmények alatt bizony az ő átlag (sietős) dinamikájukat kell érteni, nem pedig "asszumálni" 110km/h-t, mert azzal szebb számokat kapunk. Lol. Ez kb. majdnem olyan hajmeresztő önámítás, mint amikor itt tizenéve egyesek úgy gondolták, hogy az autópályaépítésekre elköltött közpénz az nem számít kiadásnak az államkasszából és úgy számoltak az országnak költségvetést. Mindenki tudja mi lett a vége.