• kvp
    #1
    A fenti stock fotoval ellentetben nem villamosrol van szo, hanem egy a magyar flirt-okhoz hasonlo motorvonatrol, ami felsovezetek helyett hidrogen uzemanyagcellat hasznal. A 600 km-es hatotav 160 km/h mellett 3.75 oras uzemre eleg, tehat minden fordulo utan tolteni kell. Nem rossz, de azert erre mara legtobb europai gyarto is kepes (siemens, stadler, stb.)

    A cikkben emlitett varosi kornyezet jellemzoen sbahn (gyakorlatilag hev) forgalmat jelent, amire a legjobb peldak a Budapest kornyeken rohangalo flirt-ok es kiss-ek, azzal a kulonbseggel, hogy Budapesten mar csak egyetlen nem villamositott sbahn vonal maradt, a lajosmizsei. (a vacratotit es az esztergomit par eve fejeztek be)

    ps: Itthon hosszu tavon jobban megeri villamositani, mint hidrogen uzemre atallni. Ahol nem eri meg a villamositas, ott gyakorlatilag a meglevo Bz flotta megtartasa, esetleg atallitasa biouzemanyagra jelenthet megoldast addig amig ezen vonalakra meg szukseg van. (sok helyen lehet megoldas a reszleges villamositas, tehat a vonal ket vegenek felsovezetekes sbahn uzemre allitasa, a kozepso reszen felsovezetekrol toltott aksik jarmuvek hasznalataval, kb. 2/3-1/3 aranyban hasznalva a felsovezek/akkumulator uzemet)