• asgh
    #11
    A PC játék piacra épülő konzol eleve fából vaskarika.

    A PC gaming lényege, hogy az upgradelhető hardverre mindig a csúcskategória képességeit maximálisan kihasználó tartalmat fejlesztenek. Így a PC gamer számára a hardver upgrade nem lehetőség, hanem kötelező. Ha megáll egy szinten, akkor a frissebb tartalomkínálatról is le kell mondania.

    A konzol ezzel szemben egy hosszú távra szánt hardver _szabvány_, aminél a tartalom minőségén csak optimalizációval lehet javítani. Ez olcsó és kiszámítható keretrendszert biztosít mind a játékosoknak, mind a fejlesztőknek, cserébe a grafikai (és nem játékélmény!) kompromisszumokért.

    A steamdeck pedig ügyesen ötvözi a két világ minden hátrányát azok előnyei nélkül: gyorsan elavuló, limitált képességű hardver optimalizálatlan tartalommal.
    Az egyetlen esélye a túlélésre, ha az eladások elérik a kritikus tömeget és onnnatól a kiadóknak megéri külön steamdeckre optimalizált verziókat kiadni játékokból. Ez nem teljesen esélytelen, hiszen Switch-re is megérte nekik AAA címeket portolni sokkal több szenvedéssel, de csak miután a Switch több tízmilliós eladásokat produkált.
    Ha viszont megjelennek a külön steamdeck portok, akkor az már nem egy handheld PC hardver lesz, hanem egy önálló konzol platform.