• Dodo55
    #13
    1. Benzines autóm van aminek a mocskos rákkeltő dieselekkel ellentétben nincs visszahulló szilárdrészecske kibocsájtása, tehát nem szennyezem senkinek az életterét. (Nyilván most jönni fogsz a légkörbe felszálló minimális szénhidrogénmaradványkibocsájtásommal, amire pedig az a válaszom, hogy szerintem a bolygónak vannak jól működő szabályozó mechanizmusai amik ezeket elnyelik és hasznosítják amióta világ a világ, amivel te nyilván majd leállsz még vitatkozni, mert nehogy már a természet erejében és egyensúlyi folyamataiban bízni merjünk).

    2. Áldozatokat akkor hozunk, ha azzal a saját túlélésünket nem veszélyeztetjük (társadalmi szinten). Nyilván van a világon néhány nemzet, akik az elmúlt jópárszáz évben mások kegyetlen kizsákmányolásából teremtették meg maguknak a jólétet, úgyhogy igazán nem zavar, ha ők áldozatokat akarnak hozni egy jó cél érdekében. Tegyék, az ő dolguk. Viszont én, mint egy többszörösen kizsákmányolt és a történelem elmúlt évszázadaiban örökkön-örökké eltaposni próbált nemzet tagja nem vagyok hajlandó az én felmenőim nyomorának haszonélvezőjének számító vagy akár csak azt a szomszédos vidékekről tétlenül végignéző nemzeteknek - egyébiránt különböző okokból tenyérbemászóan képmutató - álságos vezeklésének jegyében lemondani azokról a javakról, amiket épp hogy csak végre a mi nemzetünk is elkezdhetett a magáénak tudni és a fejlődésének szolgálatába állítani. Értsd, az a problémám, hogy idegen népek el akarják dönteni, hogy itt a mi népünknek milyen plusz költségeket kelljen kötelezően vállalnia a "bolygó megmentésének" jegyében, illetve milyen fontos eszközeiről mondjon le szép sorban mielőtt azok segítségével utól tudná érni fejlettségben az élvonalat... Viszont a "bolygó tönkretételéből" ők annak idején rettenetes mód megszedték magukat, miközben minket folyamatosan próbáltak vagy hagytak elnyomni, majd utána még a bénázó és/vagy korrupt kormányainkat kihasználva a 90-es és 2000-es években még sunyi mód lefosztottak itt amit tudtak. Erre épp hogy sikerült egy cselekvőképes és résen lévő kormányra szert tenni, mire nemzetközi szinten már el is akarják értékteleníteni azokat az eszközöket és azt az infrastruktúrát amit nagy nehezen sikerült összekaparnunk az ország romjaiból a sorozatos elnyomások időszaka után. Értem ez alatt a megbízhatóan és költséghatékonyan üzemelő hagyományos gépjárműállományt épp úgy, mint a fosszilis energiahordozók elosztására kiépült infrastruktúránkat is rengeteg egyéb dolog mellett. Szóval áldozatokról majd inkább onnantól beszélgessünk, ha mondjuk első körben az életveszélyes népeségfogyásunkat sikerült visszafordítani (amin nem kicsit segítene ugye a lakosság vagyonának stabil továbbnövekedése arra a szintre, ahol már azok a tömegek is mernének gyereket vállalni, akik a 2000-es évek hitelkatasztrófái közepette felnőve saját ingatlan, illetve sok milliós tartalékok hiányában ettől jelenleg súlyosan szoronganak). Egyszóval amíg magunkat kell menteni a közvetlen kihalástól, addig nehogy már másokat akarjunk megmenteni matematikai alapon odaképzelt jövőbeli veszélyektől.

    És félre ne érts, alapjáraton, illetve egyéni szinten semmi bajom más nemzetek képviselőivel, sőt kifejezetten érdekesnek és értékesnek tartom, hogy a világ különböző részein ennyire különböző kultúrák tudtak kialakulni és ennyi különféle megoldást tudtak az emberek az élet dolgaira kitalálni, mert ezeket egymással megosztva egymás tudásbázisát tudjuk gazdagítani. Viszont ugye ha egyik nép mindenáron meg akarja mondani a másiknak, hogy azok már pedig mit és hogy csináljanak a mindennapjaikban, az általában nagyon ritkán szokott békés együttéléshez vezetni... Jó lenne tehát, ha efelett az emberi természetből adódó, illetve az evolúciós folyamatokra (természetes alkalmazkodás a helyi környezeti viszonyokhoz) visszavezethető alapvető kis törvényszerűség felett nemzetközi / államközi szervezetek sem siklanának el túlságosan amikor különféle szabályozásokat kívánnak elősegíteni, legyen akármilyen magasztosnak tekintett is a cél, mert még véletlenül igen rosszul sül majd el a dolog...

    3. Milyen 100x nagyobb útfenntartási költségek??? Nézz már körül mit hagy ott az államnak egy autós, kis túlzással kb. a nyugdíjakra is miattunk futja az államnak, ne vicceljünk már. És amúgy semmi köze sincs az útfenntartási költségekhez ahhoz, hogy ahol nincs elég hely megfelelő áteresztőképességű utaknak a domborzati és építészeti viszonyok miatt, vagy nem lehet azokat a lakott területektől kellő távolságot tartó nyomvonalakon létesíteni, oda nem kell ilyen brutális volumenű üzleti és ipari célú forgalmat akkor mindenáron beterelni. Ez ilyen egyszerű.