• NEXUS6
    #8
    Van ebben valami, amit írsz.

    Kicsit törpölve a leírtakon nekem az jutott eszembe, hogy általánosan megfogalmazva ahelyett, hogy csak az autót akarnánk automatizálni, magát az egész közúti közlekedést kéne és nem opcionálisan.

    Ami azt is jelenteni, hogy adott útszakaszokat el kéne látni olyan képességgel, berendezésekkel, amely alkalmas a közlekedés elenőrzésére, a forgalom irányítására és a biztonság szavatolására. A felelősség sem az autó "vezetőjét", vagy az autót gyártó céget, a programozót terhelné, legalábbis a forgalmi kérdésekben, pl sebesség, konfliktusok, hanem az útszakaszt ellenőrző szoftvert/embert, az ottani berendezéseket működtető szervezetet. Az útszakasz sebességre, korlátozásokra stb, adott infók, az adott útszakasszal történő kapcsolat nélkül az autó átkapcsolna biztonságos üzemmódba, és tötymörögne mint egy mazsola.

    Pl, hétvégén, amikor nincs suli, akkor az adott útszakaszért felelős szoftver nem mondaná, hogy 10-zel tötymörögjön a kocsi, hanem ha nem lát a kamerákon az álló autók között pöttyös labdával játszó gyermeket, akkor kiadná a zöld szemafort és 50-nel is csapathatná a kocsi.