• repvez
    #7
    "Ha az embernek eleg a latasa, akkor egy MI-nek is elegnek kellene lennie"

    Ez a megállapitás csak akkor lennne igaz ha a kamerák azok anynira nagy dinamikát tudnának mint a szemunk és olyan felbontáson. DE mivel ellenfényben vagy sötétben a kamerák sokkal rosszabbak mint a szemunk ezért kellenek a kiegészitő dolgok hozzá. illetve ha még ugyan azt is tudnák a kamerák , akkor is mégcsak ugyan azt tudnák mint a szem, de nem tudna segiteni pluszban.

    Az MI meg mosst azért hivatkoznak rá igy,mert az ember nem képes ekkora adatokat megjegyezni és feldolgozni ilyen gyorsan és megkeresni az összefuggéseket, de ez még nem inteligencia,
    Itt csak arrol van sző , hogy minél több adat alapján könnyebb ugy reagálni rá ahogy azt szeretnénk.

    Egy ködben, csak a kamerákra támaszkodva nem tudod megállapitani, hogy van e lelötted akadály vagy nem egész addig mig már késő.Ráadásul a kamera a köddel nagyon nem is tud mit kezdeni, mert most se kapcsolja be miatta a ködfényszorot vagy a inteligens fényszoro nem veszi le a refit tompitottra ,mert nem tudja, hogy hol milyen távolságra van a másik kocsi.

    Ezért kellenek olyan szenzorok amik távolabbra és olyan eseben is látnak vagy érzékelnek amikor a szem és a kamera már nem.

    Az nem megoldás, hogy menjunk gyok kettövel, mert hátha lesz valami veszély. Pont az lenne a lényeg, hogy az érzékelök csak akkor avatkoznak bele ,de már joval elötte mikor veszély helyzet alakulna ki.
    Ha tudja, hogy nincs az utcában egyetlen egy járokelö és nincs a kocsiban senki akkor minek menne gyök kettővel lehet menni 50nel akár több kocsi egymás után, mert nem kell tötymorogni, gyorsul a közlekedés.

    Ezekhez akár a keresteződésekbe beláto kamerák radarok egyéb érzékelök adatait is fogadhatná a kocsi.

    Mint irtam, nincs mesterséges inteligencia csak bonyolult automatizácio. ÉS most kevés hardverrel de agyonbonyolitott szoftverrel probáélnak egy jövendölést csinálni, hogy hogy reagáljon valami, ahelyett, hogy több hardverrel egyszerübb szoftverrel könnyebben megoldhato ez.

    A te esetedbe végig tötymorog az utcán a koci, mert jaj mi lesz ha valami jön. DE ha a kocsi kap infot, hogy a keresteződésben keresztbe érkezik egy kocsi akkor már az utca elején ugy tudja a sebességet beállitani, hogy ne tudjatok összetalálkozni a kereszteződésben akkor se ha 50el mentek.
    DE ezt is meg lehet lokális szinten oldani nemkéne,hogzzá felhös központi szerverre fellöni amerikába csak, hogy adatot lehessen gyujteni , hanem a kocsi 100mes köztetben sugározná az adatait, sebesség helyzet , atán mikor kikerül a két jármu egymás hatokörébol akkor megszuinne a kapcsolat és az adatrögzités igy nem lenne gond, ha a kocsik tudnák egymás célját .