• kvp
    #8
    "Egy sima megfordított légkondi, mint hőszivattyú annyira hatásos mint egy kályha, nem hogy a 2-3 szoros hatékonyságot de még az 1-est is nehezen éri el egy AUTÓBAN."

    A hoszivattyu hatasfokat nem befolyasolja a hutott vagy futott targy hoszigetelese, attol maga a ho mozgatasa meg magaban hatekonyabb marad, hogy utanna gyorsabban egyenlitodik ki a kulonbseg. Egy mai atlagos hoszivattyu 0 fok folott akar 2-3-szor hatekonyabb mint egy rezisztiv futoelem. Ez a hatekonysag megy le 1:1-es hatekonysagra kb. -18 fok kornyekere (ami a hutokozegtol es a belso nyomas ertekektol fugg). Tehat az esetek nagyreszeben megeri hasznalni, de ha mar ugyis ott van a jarmuben, akkor meg az 1-1-es hatekonysag is jobb mint plusz futotesteket cipelni. Raadasul a motorho utasterbe vezetese meg a legnagyobb hidegben is kvazi ingyen energia, mig elpazarlasa kifele es kozben az utaster rezisztiv futese hatalmas ongol. Tenyleg utanna kellene olvasnod, ezt eleg sok mernok leirta mar es van olyan gyarto, ahol hasznaljak is a fejuket.

    "azelektromos autó elég nagy zsákutca, de mint minden zsákutcát, telibe erőlteti a propaganda..."

    Nem zakutca, csak kevesbe kornyezetszennyezo aksi technologiakat kellene hasznalnunk, pl. a vasoxid aksikat. Ok, hogy ez jelenleg a litium technologia harmadat ha tudja, de ha valaki annyira ragaszkodik a nem kotottpalyas, onallo kozlekedeshez (es egyaltalan a nem gyalogos helyvaltoztatashoz), akkor legalabb tegye azt kornyezetbarat modon. Persze az elektromos autozas fejlesztesevel parhuzamosan ki kellene alakitani a tolto halozatot is. Kb. ugy, hogy minden parkoloba keruljon egy tolto fej es akinek egy helyen nem jut tolto az ott nem parkolhat csak otthon a sajat toltoje mellett. Kvazi annak lehetne autoja, aki tudja biztositani a sajat parkolot neki, mint Tokioban. A jarmuvek pedig kis fejlesztessel meg tudnak beszelni, hogy amikor elindul egy auto, akkor a megadott vegcelnal varja egy addigra meguresedett parkolohely es tolto pont. Meg tudjuk csinalni? Igen. Meg akarjuk csinalni? Hat a WEF alapjan azt mondom nem, mert az atallas egyszeruen nem eri meg anyagilag a nagytokeseknek es a tomeges autozas (vagy egyaltalan helyvaltoztatas) kivezetese sokkal olcsobb.