• NEXUS6
    #8
    Nézd, mit is eredményez valszeg a közúti forgalom önvezetővé tétele: az út jelentette környezet szükségszerű biztonságosabbá tételét, mert a lüke robikocsi egyszerűen megáll, ha nem értelmezhető útburkolati jeleket, táblákat, potenciálisan veszélyesre kialakított kereszteződéseket érzékel. Miközben ugye a biosofőr büntetőjogi felelősséget gyak ezektől a nagyszerű köztúti forgalomszabályozó szakemberektől magára vállalva belehajt ezerrel az ilyen szituba, lesz ami lesz.
    Aztán a forgalom sebessége is valszeg redukálódik arra, amikor már valamilyen meghatározott szempontok szerint biztonságosabbá tehető.

    A fentieknek csak épp az a folyománya, amit írtam, hogy ha a közutakat rendbe raknák és a megengedett sebességet lecsökkentenék, azzal a biosofőr is hasonló biztonsági szintet, baleseti statisztikát érhetne el.
    Kérdés mindezt milyen áron? Konkrétan a forgalmat mennyire fogja agyonbaxni, a közúti forgalmat ellehetetleníteni annyira a városokban, hogy akkor már érdemesebb a tömegközlekedést fejleszteni, ami által az önvezető autó gyak önmagát lehetetleníthei el.

    Jól hangzik, de de ez a hálózatos adatcserére, valami felhő AI-ra alapuló önvezetés elég sci-fi még manapság. Ennek még pláne nincs meg az infrastruktúrája, pl egységes adatátviteli szabványok, ezekhez kapcsolódó biztonsági, titkosítási előírások, minimális követelmények stb. Szal szerintem megtévesztő lehet ha úgy írsz róla, mintha ez biztos lefektetett képesség lenne és nem csak a fejlesztők egy része által vizsgált, kutatott opció, lehetőség.
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2022.12.20. 00:25:08