• kvp
    #6
    Mar azzal sokat lehetne javitani az emberes soforokhoz kepest ha az MI-k betartjak az osszes szabalyt, ugyanis a szabalyok kismerteku megsertese nelkul a legtobb baleset nem is tud letrejonni. Mar az is szabalysertes ha valaki a tablan megadott maximummal halad, nem pedig az adott terephez es idojarashoz mert biztonsagos maximummal. Pl. varosban 50-el megy, pedig olyan belathatatlan helyen halad, ahol meg a 20 is sok.

    A szamitogepek ezzel szemben csak akkor szegik meg a szabalyokat ha erre utasitjak oket. Ha 100% szabalykovetore epitik oket, akkor egyertelmu helyzetben sem fogjak megszegni amit a torveny ir. Nem sietnek, nem kapkodnak, nem faradnak el es amit egy auto megtanul, azt a tobbi is szinte azonnal tudja es nem is felejti el soha.

    A szeparalt kozelekedes egyebkent nem elvaras, az intelligens akadalyfelismeres es kovetes viszont igen. Tehat egy okosautonak kepesnek kell lennie az altala, a tobbi auto altal es a kornyezo terfigyelo kamerak altal latott osszes statikus es mozgo akadalyt kovetnie es elkerulnie. Igy azt is lathatja amit egy sima autoban ulo ember nem. Mindehhez jon az, hogy egy mozgo targy helyett tobb ezret is tud kovetni, jobban lat, jobban hall, jobban kommunikal a felhos adatok (videokepek) kezeloivel, kozel 0 a reakcio ideje, de mar eleve ha valami gyanus, akkor vissza tud venni a tempobol, hogy elkerulje az utcan a kozeleben mozgo emberek kiszamithatatlan mozgasat. Igy ha utkozik is valakivel, akkor is addigra allora tudja fekezni magat. (tehat csak nekimenni lehet)