• kvp
    #3
    "Vagy tényleg tudsz, de parázol a forgalomban"

    Vagy csak siman bosszant, hogy az emberek nem kepesek a szabalyokat betartva vezetni. Pedig meg a kreszben is benne van, hogy az utviszonyoknak megfeleloen kell megvalasztani a sebesseget. Egy varosban, parkolo autok kozott, centikre haladva az allo jarmuvektol ez 5-10 km/h. Autopalyan pedig ha valaki stabil 130-al halad, akkor a szabalyok szerint senki nem johetne hatulrol gyorsabban, tehat nem erhetik utol. De nallunk valamiert az az elfogadott, hogy mindenhol a maximalis megengedett a minimum elvart, idojarastol es latasi viszonyoktol fuggetlenul. Komolyan gondolom, hogy a gyorshajtoktol el kellene venni a kocsit, ott helyben. Persze ezt max. a fejlett nyugaton fogjak bevezetni, nem itthon.

    "Am. meg nem ártana egy felmérés, hogy az emberek egyáltalán rá akarják e bízni a családjuk és saját életüket egy olyan autóra amiben ha gond van nincs lehetőségük beavatkozni."

    Erre vannak a mechanikus disconnect switch-ek. Kotelezove kellene tenni minden jarmuben. (vasuton pl. van veszfek) Rally es palyas autokban van egy belul es tobbnyire kivul is. A kinai kocsi ami lefagyott a kinai minoseget mutatja. A legtobb nyugati autoban az atx-es tapkapcsolo 3 masodperces nyomvatartasa kikapcsolja a fedelzeti elektronikat, de a fek megnyomasara amugy is meg kell szuntetni a meghajtast. Persze a jo oreg mechanikus kapcsolo attol meg bent lehetne a muszerfalon. A Teslakban is csak kivulrol erheto el a first responder loop. (ez az amit elvagva armtalanithato a kocsi, es ezt kellene megszakitania a belso veszkapcsolonak is, lehetoleg a legzsakok aramtalanitasa nelkul, mivel a kulso loop mar a menteshez kell, a belso kapcsolo pedig csak a nagyfeszes tapellatast selejtezne)

    "Legalább is én még nem láttam olyan automatát, ami a motor terhelése alatt (értsd, halad a jármű) engedte, hogy üresbe tedd."

    En mar vezettem is olyat. Igaz, hogy az egy jenki benzin hidraulikus hajtas volt. Plusz siman meg lehetett fogni a hidraulikus fekkel a kocsit, maxra porgetett motorral is. (ha egyszerre leptel a fekre es a gazra, akkor is megallt, sot igazabol anno igy ment a gyorsulasi versenyeken launch, ezt emulalja a tesla szoftverbol) Ezzel szemben a kinaiak tovabbra sem tudnak rendes autot epiteni, bar legalabb nagyon olcsot tudnak. Majd egyszer tudni fognak jot is.

    "Az, hogy 2 éve megy, az nagyon szép, de nagyon kevés, hogy rutint szerezzen."

    100 auto 2 ev alatt 200 evnyi tapasztalatot tud szerezni, ugyanis nem autonkent tanulnak, hanem egy kozos MI tanul minden altala vezetett auto adataibol. Ez elobb utobb elvezet oda, hogy az emberek egy elet alatt nem fognak tudni annyi tapasztalatot szerezni, mint amennyit egy frissen gyartott kocsi megkap a gyarban.

    ps: A manualis liftek is kimentek a divatbol. En anno meg vezettem manualis liftet, ahol a menetiranyt es a sebesseget a menet/fek karral lehetett pontosan beloni es ha ugyetlen volt az ember, akkor tulment az emeleten. (a vegallaskapcsolo es a mechanikus utkozo jo nagyot utott ha a foldszinten hibazott az ember, aztan lehetett kezzel visszatekerni szintbe, meg kozben csunyan neztek a felnottek az emberre) Ma mar felautomata (kulcsos, liftkezelos) lift se nagyon van, csak a teljesen automata hivoliftek. Az autok eseten is majd szepen lassan tunnek el a teljesen manulis jarmuvek, aztan mar a felautomatak is csak veszhelyzet eseten lesznek hasznalatban, mint a kulcsos tuzolto uzemmod a mai automata lifteken.