• kvp
    #3
    "hogy amíg a mesterséges intelligencia nem képes olyan hatékonyan és annyi fajta paramétert és kategóriát figyelembe venni, és arról egy pillanat alatt döntést hozni, mint az ember, addig a sokkal rövidebb reakcióidejéből fakatdó előnyét nem tudja érvényesíteni, az ember mindíg jobban fog vezetni nála."

    Ezekre kepes mar ma is. A fo problemat a szabalyok kreativ megszegese jelenti. A legtobb szituacio ahol egy mai modern MI beragad az az, ahol a szabalyok betu szerinti betartasaval nem is lehetne tovabb haladni. Viszont egy MI eseten egyreszt ott van a kamerakep elmentve, masreszt amig embernel elnezik a szabalyszegest, egy MI eseten max. akkor ha nem szandekos. Az ilyen szituaciokban csak szabalykovetoen haladva meg kell allniuk es megvarni amig egy ember szemelyesen megszunteti a problemat vagy kezivezerlessel megszegi a szabalyokat.

    A google robotautoja egyebkent jo pelda a nagyon nagyon szabalykoveto MI-re, nem ut el senkit szandekosan (mint az ubere), nem megy elore ha nem lat mindent tokeletesen (mint a teslae), hanem megall es var az emberi utasitasra (ami lehet akar kijelzon egy kezzel berajzolt nyomvonal is). Jo, de ha az embereknek ennyire szabalykoveto jarmuvekkel kellene egyutt elniuk a vilag minden reszen (nem csak Kaliforniaban) azt eleg nehezen toleralnak. Foleg az ebbol kovetkezo massziv dugokat is.

    A megoldas hosszutavon az emberi vezetok kitiltasa az utakrol, rovid tavon pedig a kozuti infrastruktura MI baratabba tetele, ami egyebkent sokkal szabalyosabba es egyertelmubbe is teszi az utakat az emberi vezetok szamara. A bevezetes is tortenhet ugy, hogy egyre tobb MI barat utvonalon engedelyezik az automata autok kozlekedeset, amig vegul minden ut azza nem valik. Az MI barat ut egy szabalyosan es egyertelmuen kijelolt, kitablazott es szabalyozott utszakasz. Az ilyeneken ugyanis konnyu szabalyosan haladnia egy MI-nek es onnantol mar sokkal jobb az emberi vezetoknel, mert tobb szeme van, gyorsabb reakcioideje es nem vakmero, tehat max. az utviszonyok szerinti sebesseggel halad. Ez utobbit a legtobb ember nem tartja be, mert akkor egy varosban 8 es 20 km/h kozott mennenek, attol fuggoen mennyire jol belathato az utca. (Ha nem latsz be a melletted allo parokolo auto moge, akkor a max. fektavod annak az autonak a be nem latott vegenel van, amig el nem haladsz mellette es igy tovabb.)

    ps: A vasut hoskoraban kiengedtek barmit a sinekre (raadasul a lovontatasu szerelvenyek kozze). Gyakorlatilag kezdetben atlag hetente volt egy kazanrobbanas, ahol ha a feltalalo tulelte, akkor visszament a muhelyebe es epitett egy jobb gozmozdonyt. Ebbol lett a vegere a Stephenson fele nagyjabol szabvanyositott elvu es mar kelloen uzembiztos design, amit tovabb lehetett finomitani a kovetkezo evszazad soran. (a magyar vasut is 3 ilyen, mar eppen hogy megbizhato geppel indult anno, a Buda, Pest es Vac gozosokkel)