• NEXUS6
    #12
    Ugye az egyik legbiztonságosabb közlekedés, a vasúti közlekedés, utas km-re vetítve. Miért? Mert fizikailag el vannak különítve a járművek és meghibásodás esetén megállnak, ami egy szintén biztonságos stnad by állapot. A légiforgalom esetében szintén olyan fizikai elkülönítéssel repülnek a gépek, amely betartása esetén gyak fizikai képtelenség az ütközés másik géppel, vagy felszíni tárgyakkal. Itt viszont már nincs biztonságos stand by leálllás, emiatt is a kicsi magángépek önmagukban már nem biztos hogy jobb statisztikát produkálnak utas-km-re vetítve, mint az autók. Emelett mindegyiknél ott a folyamatos központi monitorozás valamilyen szinten, amely veszélyes szitu esetén eltéríti a forgalmat és elindítja a mentést.

    A közúti forgalom esetén gyak olyan sebességet és kapcsolódó elkülönítést, követési távolság, keresztezés, járdától való távolságot stb, ír csak elő a KRESZ, amely fizikailag eleve nem biztonságos. Ez a motorkerékpár esetében hatványozottan igaz. Plusz központi monitorozás sincs.

    A fizikát márpedig nem lehet +B-ni! Az AI sem tudja.
    A közúti közlekedés egy olyan atavisztikus közlekedési mód, amelyet ma nem lehetne bevezetni, meghonosítani, mert annyira veszélyes!
    Amiket leírsz azok a forgalomszabályozó intézkedések jelentősen javíthatják a biztonságot, azonban ezek nem csak AI esetén működnek!
    A racionalizált, egyértelmű, a balesetek minimalizálására törekvő útkialkítás már ma is megtehető lenne (pl kerékpársáv fizikai elkülönítése és nem a mindentálló sárga csodafestékkel), ha ezt megteszik akkor valszeg az emberi és AI sofőr baleseti statisztikája között továbbra sem lesz számottevő különbség!