• kvp
    #11
    "Nagy különbség hogy nincs kétszer az X-ediken ugyanaz a munka mert szerver oldal "amortizál" hogyha nem framebuffert küld hanem prerender formátumot."

    Ezzel max. a fizikai szimulacio az ami kivalthato, de a kepet ugyanannyiba kerul eloallitani a szerver oldalon es a kliens oldalon is. A halozat savszelessege miatt szukseges keptomorites meg picit meg is noveli a szerver oldali render energiaigenyet, mivel a kliens oldali kep eseten a be- majd kitomorites elmarad. (a kliens kijelzojere torteno kepatvitel lepese mindket esetben megmarad) Szerver oldalon akkor lehetne sporolni, ha tobben is ugyanazt a kamerakepet kapnak, de ez normal esetben (jateknal) nem igaz. A volumetric voxel rendering es abbol RTRT pedig egyelore nem igazan letezik az orvosi, mernoki es kutatasi celu kepalkotason kivul. (ott meg 20 eve is elterjedt volt mar, persze szekreny meretu eromuvekkel)

    A szerver oldali es a kliens oldali realtime raytracing ugyanannyi eroforrast igenyel a tenyleges tracing lepesehez es mar nagyon regota van lehetoseg level of detail hasznalatara a trace-elt objektumok eseten. Egyebkent a voxel map-es raytracing mar 30 eve is mukodott real time-ban, csak az nagyon memoriaigenyes, de a poligonos, bsp alapu nem annyira veszes (vagy rtrt eseten a qsp), csak a mai videokartyak nem erre vannak optimalizalva, ugyanis a problema nem tul jol vektorizalhato, de a gyors es buta, sok fuggetlen magos, nem vektoros tracer-ek ebben nagyon jok. Ha kulon stage-eken megy at a texture mapping (cnnd alapu) feedback-es render path-el, akkor nagyon jo eredmenyeket lehet elerni viszonylag kis enerigafogyasztas mellett. Csak a mostani par szaz core-os gpu-k helyett par tiz- vagy szazezer kisebb, butabb core kell, feedback-es pipeline architekturaval. A legnagyobb amit en lattam 64k cpu-t tartalmazott, de ez csak penz kerdese...

    A hagyomanyos poligon alapu 3D renderhez (mind kliens, mind szerver oldalon) viszont boven eleg a mai technologia es a kinaiak ezekbol tudtak uj, optimalizalt megoldasokat osszerakni, amiket ha le is tudnak gyartani, akkor lemoshatjak veluk a piacrol a nyugati cegeket. Raadasul mivel nem fizetnek a technologiak utan licensz dijakat a nyugati cegeknek, meg olcsobban is tudjak adni oket. Ez az utolso az amibe a nyugatiak meg belekothetnek, ha mar a modern gyartastechnologia is meglesz Kinaban. Sokat mond az, hogy a teruleten ma mar a legtobb nyugati kutato is szarazfoldi kinai szarmazasu.