• Dodo55
    #1
    Azt kell csinálni, mint régen, hogy 1-2 évente már fele árért megkapd ugyanazt vagy akár nagyobb teljesítményt, mint előtte. Akkor lesz forgalom mindig, hajlandóak lesznek váltani tömegesen azok is feljebb, akiknek még amúgy ráérne, nem csak a leggazdagabbak és legfanatikusabbak. Máshogy ez nem működik, ezt tudniuk kell. Plusz vannak akkora cég, hogy ha az alapanyagok drágultak, akkor vagy alacsonyabb árréssel kezdenek el, akár kicsit veszteségesen is működni a piac lendületének a megőrzése érdekében, vagy pedig a beszállítókat kell megszorongatni kicsit. Nem is értem egyébként, hogy a háborút is miért nem bojkottálja még a tech cégek többsége (pl. nem szállítanak hadiipari felhasználásra, ha az adott ország a kész terméket a saját honvédelme helyett háborús övezetbe szállítja) hiszen az is nagyban hozzájárul a piac fentmaradásához szükséges folyamatok károsodásához.

    Ironizálásnak tűnhet amúgy, de nem az, mert fogyasztói társadalomra felépített piacokat nem lehet a fogyasztói társadalom kellő és folyamatos kényeztetése nélkül fenntartani, hát még így, amikor a nemzetközi kereskedelem intézményeinek lerombolásával, ez által az energia és inflációs válság kirobbantásával egyenesen "éheztetni" kezdik a szent tehénnek számító fogyasztókat. Bele fog ebbe bukni minden cég, aki nem szedi magát össze és kezd újra kedvező versenypiaci feltételekkel (kb. a mostani árak harmadán-negyedén) megfelelő kínálatot biztosítani.