• defiant9
    #25
    "Te is beálltál a sorba?"
    Várom a pofont. Lol. Ott tartunk hogy elmenekültél az érveim elől és érdemi válasz nélkül egy holt más topicba csaptál bele.
    Vagyis egyenlőre csúnya felsülés az elterelődési kísérleted.
    Én azt állítom hogy tévedtél ezen kijelentéseid kapcsán:

    "ettől ezt még ne nevezzük már ukránnak, hiszen a Szovjetunió még létezett"
    "az orosz mérnököket igazolt"
    Tehát ukránnak ne nevezzük a szovjet mérnököket, de orosznak lehet. Ezt hívják kettős mércének. Az ex-Szovjetunió nyugati fele(Ukrajna) gazdaságilag relatíve fejlett/koncentrált térség volt és itt jellemzően ukránok dolgoztak.
    A gázturbina teljesítménye meghaladja a dízel motorét a T80UD esetén is visszaléptek az 1250LE-ről 1000LE-re. 25% teljesítmény többlet nyilván a harctéri mozgékonyságban is megmutatkozik, így a tervező döntése hogy az előnyök/hátrányok kapcsán melyiket választja (egy kilőtt lassabb dízel tank nem olyan értékes mint egy sokat fogyasztó de fürgébb gázturbinás).
    Egyébként a tárgyi Abrams nem tisztán diesel, hanem dízel-elektromos hibrid, ami nyilván ad a dízelhez egy teljesítmény többletet(ami eddig nem volt meg), illetve lehetővé teszi a csendes működést is. Az meg hogy a dízel motorok jelentőset fejlődtek az évtizedek alatt az trivialitás(elég a személygépjárművekre nézni). Úgyhogy ez egyáltalán nem ctrl-c, ctrl-v, a mai hibrid meghajtást már felülmúlja a gázturbinát előnyök/hátrányok tekintetében.