• NEXUS6
    #4
    Hmmm. Azért elég sok mindenről beszél a Mester, de szerintem az ő fejében sincs a 3D-hangról egy egységes kép, vagy kritika, amellett, hogy minden tiszteletem az övé.

    Ahogy a 3D kép esetében a 3D hang esetében is 2 különböző megjelenítési módról beszélhetünk. A kép esetében van a 3D kijelzők kategóriája és van a VR. A 3D kijelzőnek simán megfelel a sztereó, a VR-nak a sokcsatornás 3D hang.

    Én az alapvető problémát ott látom, ahogy a cikkben is elhangzik, hogy a felvételek, kiemelten a sztereo felvételek elkészítésénél, keverésénél a legtöbbször nem 3D térben helyezik el a hangokat, nem ebben gondolkodnak a szakembnerek. Ilyen szempontból magyarázat, hogy a kevés mikrofonos élő jazz felvételek miért szólnak olyan jól, és könnyű utólag is 3D-síteni, mert ott az élő környezet eleve 3D-s volt.
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2022.10.17. 11:18:00