• kvp
    #1
    A problema ott van, hogy a legtobb 3D audio formatum "sok.valamennyi" csatornara keveri le a hangokat. Aztan a lejatszas soran ezt tovabb csokkenti a tenylegesen elerheto hangszorok szama szerint. Egy jo 3D formatum tetszoleges 3D poziciot tesz lehetove tetszoleges szamu hangforrasnak es tartalmazza a kevereshez szukseges 3D feluletmodelleket is. Mint pl. egy jobb jatekprogram. Viszont ez nagyon szamitasigenyes es a lejatszashoz a hagszorok valodi helyet is be kell digitalizalni 3D-ben. Egy mozi ezt meg tudja engedni maganak, de otthoni felhasznalasra alkalmatlan.

    Jo alternativa lenne mindent egy fullhallgato modellre keverni, azaz fullhallgatos sztereo modell szerinti 3D hangot generalni. Ez tiszta 2 csatornas kimenetet jelent de csak fulhallgatoval ad elvezheto minoseget.

    Nem mintha a 3D kepbol lenne jobb szabvanyunk mint a headsetes sztereo video. Minden mas 3D kepformatum santit valahol. A problema ugyanaz, a generalashoz hasznalt 3D modell es a lejatszashoz hasznalt hardver eltero geometriaja jeltorzulast okoz. Valodi holografikus projector pedig egyelore nincs, ahogy valodi holografikus hangszororendszer sincs.