• kvp
    #4
    "de ez a tekerős dolog ugyanazon ötlet sokkal idegesítőbb megoldásának"

    Ezeket ebersegi rendszereknek hivjak es vasuton elterjedt. A kinai megoldasban az a problemas, hogy nincs benne beavatkozasi rendszer, tehat nem allitja meg a buszt, csak adatokat rogzit (belertve a foldrajzi poziciot) es ha jol ertem, akkor munkaidon kivul (pl. alvas kozben) is kotelezo viselni.

    ps: A hagyomanyos magyar ebersegi egy rugo volt a menetszabalyzo karon, ami a kar elengedese eseten veszfekezesi helyzetbe huzta a menetszabalyzot. Ezt valtotta kesobb egy nyomogomb a vezerlokaron, amit veletlenszeru idoben kellett megnyomni, hangjelzesre. A kulonbozo nyugati jarmuvek ujabb fajta megoldasokat hoztak be. Egyebkent a nyomogombos valtozat kozuti jarmuvek eseten se lenne olyan nagy hulyeseg, pl. autopalyan az elalvas megakadalyozasara elonyos lenne. Vagy ennek okos valtozata, a belso kamerakep alapjan dolgozo ebersegi.