• kvp
    #23
    "Mutassz egy statisztikát amin tisztán az volt a baleset kiválto oka , hogy valaki evett ivott a kocsiba?"

    https://www.thebarnesfirm.com/how-common-are-car-accidents-due-to-eating-while-driving/

    "Az meg megint csak egy fél info , hogy a teszlák hibáznak állandoan,. az állando az tudod mit jelent, hogy ahényszor ugyan azt megcsinálod akkor 100%ban hibázik."

    Eleg ha akkor hibazik ha az ember erintett. Sajnos a hivatalos teszteken is megbuktak, pl. nem latjak tul jol a gyerekeket. Ugyan nem lenne szabad meret szerint kulonbseget tenni, de valoszinuleg igy probaltak csokkenteni a fantom fekezesek szamat.

    "Ja hogy nagyon még nincs is mivel, mert még a tesla szinte az egyetlen autogyár aki ilyen szinten automatizált?"

    Ez a problema. Ma az utakon futo legtobb auto buta. Csak az ember iranyitja, igy ha az mast csinal -barmi mast-, akkor baleset lehet belole es sokszor lesz is. Ezert kellene egyelore nagyon szigoruan betartatni az osszes szabalyt es tovabb szigoritani a meglevokon. A vezetes egy privilegium, nem alapjog.

    "ÉS meséld el miért jobb olcsobb és gyorsabban kifejleszthető a te általad flvázolt "emberségi megoldás". "

    EBERSEGI es mar leteznek ezek a megoldasok vonatok eseten es jo ideje opcionalisak a flottas kamionokban. Csak kotelezove kellene tenni minden jarmube, akar utolag is beepittetve a muszaki vizsgak soran. A lenyeg, hogy leteznek, uzembiztosak es idealis esetben betartatjak az osszes szabalyt a soforokkel, plusz kihagas eseten feldobjak a cegnel. A "ceg" szemelyautok esetben az allam lenne. Ugyanazon modositas reszekent lehetne beepiteni, mint az alkoholszint szenzort es a gps-es (EU-ban majd egyszer gallileos) nyomovetot es automatikus sebesseg limitert. Csak egy kis doboz, amit radugnak a kocsira, utasteri es dashcam a gps/gsm antennaval egy dobozban kozepre a visszapillantohoz, 112-es segelykero gomb az elakadasjelzo melle es mar mehet is a vizsgara. Aki ezeket nem keri, az tovabbra is hasznalhatna a jarmuvet, csak kozutra nem mehetne fel vele. Plusz a rendszer a hasznalatfuggo utdijat is beszedhetne automatikusan es lehetove tenne a geofencing alkalmazasat is.

    Szerencsere ezeket nem kellett nekem kitalalnom, mert az EU mar torvenyt alkotott a rendszer bevezeteserol, csak a jarvany es a haboru (meg a bizottsag benazasa) miatt csuszik...