• kvp
    #21
    "ÉS még mindig nem tudom, hogy honnan veszed, hogy a HUD az drága. egyáltalán tudod ,hogy muködik?"

    Igen, egy felig atereszto uvegre vetitett kep. Na most ha ez a szelvedo, akkor a szelvedot kell bevonni megfelelo modon, hogy hatrafele mutassa a folfele vetitett kepet. Ha egy masik (kisebb) uveg van a kijelzo fole (es a szelvedo moge) teve, akkor pedig arra van szukseg. Plusz alul egy kvazi projector-kent mukodo kijelzore, ami a kepet adja. Ennel biztosan olcsobb egy kis hagyomanyos kijelzot berakni a kormanyoszlop fole.

    "Annyira nem egyedi ezek a funkciok, hogy ha jol tudom, akkor 2025tol már csak olyan autot adhatnak el amelyek tartalmazzák ezeket az alap funkciokat."

    Tudom, hogy ez a jovo, de egyelore meg nem tartunk ott. Rengeteg baleset van abbol, hogy az emberek isznak-esznek-telefonalnak a sima, max. tempomattal ellatott autojukban. De meg a felig onvezeto Teslak is hibaznak allandoan, ami azt jelenti, hogy autopalyan tobbnyire jol mukodnek, de ha megall valaki a belso savban (mondjuk muszaki hiba miatt), akkor nem biztos, hogy allora fog fekezni mogotte. (es persze ugyis belerohan a sorba az ember mogott jovo egyik emberi sofor, a buta autojaval, mert csak egy uditot nyitott ki eppen, ugyse lesz belole baj) Szoval ez a vegyes uzem arra jo, hogy a rendorok nem igazan tudjak megallitani az embereket, mert mi van ha mukodik a savtarto es a veszfek a kocsiban. Aztan van amikor nem, mert nincs is.

    Ez az a hiba, amit csak akkor lehet kikuszobolni, ha minden autoban lesz legalabb limitalt onvezetesi kepesseg es azt kotelezo is lesz hasznalni minden korulmenyek kozott:

    https://www.inforabakoz.hu/hirek/olvas/megallt-a-belso-savban-az-autopalyan-nem-uszta-meg-2022-09-07-145128

    Vagy alternativakent tenyleg kellene az altalam leirt ebersegi megoldas (ugyancsak kotelezoen minden jarmube) es akkor kevesebb ilyen eset lenne, fuggetlenul attol mennyire onvezeto a jarmu.