• kvp
    #2
    Az alapelv az, hogy az erintokijelzot menet kozben csak max. az utas nyomkodja, az osszes vezetes kozben elerendo funkcio a kormanyoszlopon van. Ket okbol raknak nagy kijelzot a jarmuvekbe. Egyreszt sokkal olcsobb egy erintokijelzo mint 1001 vezerlo, masreszt ez sokkal flexibilisebb, konnyebben modosithat vagy bovitheto. A masik fo ok, hogy a kijelzok menet kozben reszben a terkepes navigaciot mutatjak vagy az utasok szorakoztatasara szolgalnak. A jobb autokban ez kette van valasztva es a vezetonek szolo muszerfal kulon, gyakran nem is erintos kijelzon van a szerviz menuk es a szorakoztato elektronika kijelzojetol. A sofor ilyenkor a kis kijelzot nezi vezetes kozben a menetadatok (pl. sebesseg) megtekintesehez, mig a nagy kijelzot csak allo helyzetben kezeli. Az elso ulesen levo utas ekkor a teljes kijelzot hasznalhatja szorakozasi celbol. Persze jo lenne egy hud ami a szelvedore vetiti amit kell (akar az utvonalat is rarajzolhatna az utra egy zold vonallal), de ez jelentosen dragabb es egyedibb lenne mint egy vagy tobb lcd kijelzo, marpedig a koltsegcsokkentes lenyege, hogy minel tobb tomeggyartott altalanos celu alkatreszt hasznaljanak fel es erintokijelzobol sokkal tobb keszul mint autobol.