• kvp
    #19
    "Szoval ha menet kozben kisut a nap, az autopalyan es meleg van, akkor felre kell allnom hogy megnyomjak egy gombot?"

    Nem, a legkondit az auto fedelzeti rendszere kellene, hogy bekapcsolja, a jo elore beallitott utasteri homerseklet alapjan. Csak meg kell adni, hogy hany fok alatt futson es hany fok felett hutson, a tobbi automatikus. Termosztatnak hivjak es nem mai talalmany. (sok olcso autobol kisporoltak anno, ma mar azert elvarhato lenne)

    "Ha beparasodik az uveg, akkor kilometereket vezessek paras ablakkal a pihenoig, csak hogy megnyomjak egy gombot?"

    A paramentesites kapcsolojanak az ablaktorlo mellett lenne a helye, valahol a kormanyoszlopon (ha nem automatikus mindketto). Ez egy kritkus funkcio, amit nem szabad menuben keresni menet kozben. Az, hogy milyen modon paramentesit a jarmu, mar a fedelzeti rendszer dolga, azert illene tudnia, hogy mit kell fujnia es hova.

    "Meg gondolom este sem vezettél még uj kocsit ami tele van kijelzővel, mert akkor tudnád, hogy minden egyes fényforrás ami az utastérben van az rontja a kilátást az utra, mert a szemed nem szokik hozzá rendesen a sötéthez."

    Automatikus fenyero allitasnak hivjak es normal esetben mukodik, igy mindig a kornyezeti fenyekhez allitja a kijelzo fenyerejet es a kontrasztot is. (oled-es kijelzokkel ez meg jobb, ott a kikapcsolt pixelek meg picit sem vilagitanak es sotet tema eseten a kijelzo egy led-es vilagitasu hagyomanyos muszerfalkent latszik)

    "Sokkal jobb az ha amikor egy hosszu utnál addig mig kinyitod az uditöt és a szenyot megeszed addig egyre magabiztosabban tartja a megfelelo sávot és kerüli el a ráfutást."

    Erre jelenleg egyetlen auto sem kepes. Jelenleg a legjobb szoftver is egyszeruen bele fog menni a balesetbe es az utkozes elott 1-2 masodperccel at fogja adni a vezetest a sofornek, hogy a gyarto ceg elkerulje a pert. Amig nem lesznek kepesek az ulesben ulo sofor nelkul uzemelni, addig jelenleg minden automata rendszert ugy kell kezelni, hogy barmikor magatol rahuzhatja a kormanyt a szembejovo kamionra vagy fekezes nelkul atmehet a potkocsija alatt. (a szenzor annal a Teslanal is atfert ami megtette, csak nem szoltak az MI-nek, hogy a kocsi magassabb es az utaster felso resze es az utasok mar nem fernek at, ezt azota elvileg javitottak) Szoval nem, ha kell felugyelo sofor az ulesbe, akkor meg jobban oda kell figyelni felautomata modban, mert a sofor eppen a gyarto helyett debug-olja a szoftvert.

    " miért? Ezeket a funkciotkat csak is állo helyzetben kellene nézegetni."

    Mert a szoftver hagyja. Egesz pontosan a torvenyi szabalyozas lehetove teszi a gyartoknak, hogy a szoftver hagyja. Ezert irtam, hogy szigorubb szabalyozas kellene. Sokkal. Ha jol latom ebben egyetertunk.

    "Na ezem miatt kell manapság a nagy kijelzü és nem azért mert a kocsi vezetéséhez szukség lenne rá."

    Pontosan. Ezert irtam, hogy menet kozben nem lenne szabad hagyni, hogy a sofor altal is lathato kijelzok erintese mukodjon. A nagy erintokijelzore csak a beallitasokhoz van szukseg. Legyen az kivant hofok, celallomas vagy a dallamkurt hangmintaja. Erre a celra viszont tokeletes a nagy tablet kozepen. Elindulas utan viszont csak passzivan a navigaciot kellene, hogy mutassa. A HUD jo otlet lenne, de draga. A kormanyoszlop fole helyezett kis (nem erintos) kijelzo is boven eleg helyette.