• repvez
    #18
    ez az irásod teljesen tisztán megmutatta, hogy tényleg semmi fogalmad nincs a dolgokrol.
    És ugy nyilatkozol, hogy saját bevallásodbol is csak nagyon ritkán vezetsz és nem is saját autot.
    De vannak akik több 1000km-t vezetnek le saját autoval.
    Az , hogy van a kocsiba kijelző az még egyáltalán nem kell azt jelentse, hogy mindenáron nyomogatni és figyelni is kelljen.
    A HUD sem növelné meg anynival a költségét a kocsiba szerelésnél, föleg ha a középsö kijelzöt meg megszuntetnék vagy legalább a funkcionalitását modositanák.
    Mert a középsö kijelzö az hasznos ha épp a GPS térképet mutatja, DE..
    A GPS célpontjját az indulás elött kell beállitani azt nem kötelező nyomkodni menet közben és nem is kell folyamatosan figyelni. az android autoba van is ilyen funkcio, hogy a kijelző kikapcsolása addig amig nem történik valami változás az utirányban.
    Tehát ha mész az autopályán 100km-t akkor addig nem kell nézni a kijelzőt mig a legközelebbi lehajtoig nem érsz.
    Meg gondolom este sem vezettél még uj kocsit ami tele van kijelzővel, mert akkor tudnád, hogy minden egyes fényforrás ami az utastérben van az rontja a kilátást az utra, mert a szemed nem szokik hozzá rendesen a sötéthez.
    Ez pont elég, hogy ne vegyél észre egy ut szélén állo embert vagy állatot, akadályt.

    A légkondira is ugyan ez a helyzet, mert ahogy irtam, hogy ha egy jo autoban automata klima van akkor a beállitott höfököt tartja télen nyáron. és ha már mész egy ideje akkor nem szabadna bepárásodni sem mert ez a dolga, hoyg az utasteret felfutse és a párát kiszurje, az elinduláskor meg ugy is maxra hajtja amig el nem éri a kivánt höfököt, minek azt tekergetni, mindenki tudja magárol, hogy milyen hömérsékleten érzi jol magát és 22 fokon téken nyáron nem kell tekergetni semmit sem.

    Az is huilyeség, hogy meg kellene állitani a kocsit ha elengedem a kormányt vagy nem figyelek oda, pont ez lenne a lényege az automatizálásnak, hogy egyre jobban kisegitse a vezetöt egészen addig mig már nem kell , hogy vezesse a kocsit.
    Ahhoz meg az kell , hogy hozzászokjon az ember,
    És az egyáltalán nem jó, ha lépten nyomon megállitja a kocsit. aztán meg pár év mulva az uj onvezetö kocsinál meg már nem is kell hozzányulnia.
    Sokkal jobb az ha amikor egy hosszu utnál addig mig kinyitod az uditöt és a szenyot megeszed addig egyre magabiztosabban tartja a megfelelo sávot és kerüli el a ráfutást.

    Visszatérve az érintökijelzőkre, csak nézz meg egy mostani autos tesztet, mit csinálnak a tesztelök, vezetés közbe mutogatják, hogy mekkora a kocsi átlagfogyasztása , hogyan rugozik meg milyen szinekben játszik az utastér. miért?
    Ezeket a funkciotkat csak is állo helyzetben kellene nézegetni.
    Egy mai modern kocsiban , szinte már csak az index és a kormányzás lenne a fö funkciok. se világitáskapcsolo nem szukséges szé-pen teszi a dolgát az automata, az eső érzékelös lapátok is , a kormányon meg elfér az adaptiv tempomat kapcsoloja és a hangerő gombok .

    A HUD-n meg megjelenithető a sebesség és a GPS navigácio , söt még a rádio csatorna váltásokat is .
    Semmi szukség a képernyot tapizni menet közben.

    A mai marketing az ami ezt a veszélyes dolgot népszerüsiti és az autobiztonsági felugyelet meg nem tesz semmit sem ellne.
    Mert mig a mobilozást bunteti, addig szabadon engedélyezi, azt, hogy a kocsi kijelzöjén hivást kezdeményezz és fogadj, ha van internet kapcsolat mert miért ne lenne már manapság , akkor csipog a kijelzön minden és minden kis figyelmeztetés, hogy üzenetet kaptál, likolták a beirásodat, uj videot tettek fel azok akiket követsz. YT videokat nézhetsz stb...

    Na ezem miatt kell manapság a nagy kijelzü és nem azért mert a kocsi vezetéséhez szukség lenne rá.