• kvp
    #15
    Az egy kezzel kormanyzas nem szabalysertes, mert kezi valtos kocsit mashogy nem is lehet vezetni, mert autopalya kivetelevel gyakorlatilag az egyik kez szinte mindig a valton van, de veszelyes ha kozben massal foglalkozunk, pl. egy csorgo telefont veszunk fel es teszunk kihangositora vagy a legkondit tekergetjuk (vagy ujabban tapizzuk). Siman atsodrodhat az ember a masik savba csak egy kicsivel, aztan mar el is csapta a szembejovot. A problema, hogy ezert aztan tobbnyire nem tiltjak el az autovezetestol.

    Szoval az autovezetes veszelyes uzem, csak kicsit mellenyul az ember es mar ossze is torte a kocsit, magat, meg mindent ami eppen szembe jott. Magam reszerol tipikusan az vagyok aki csak akkor ul autoba ha nagyon muszaly, pl. teherszallitas miatt. Egy gyakorlatlan, vasarnapi vezeto egy fillerekert berelt, plafonig megrakott furgonban az egyik legveszelyesebb az uton. Szoval ha szigoritast emlitek, akkor igen, magambol indulok ki...

    A modern elektromos hajtasok es okos autok viszont lehetove teszik, hogy ne kelljen a valtot piszkalni, raadasul kaphatnak ebersegi rendszert. Ez figyelni tudja, hogy a sofor a szemet az uton, a kezeit pedig a kormanyon tartja-e. Ha 100%-osan automata modban megy a jarmu, akkor ez nem szukseges, de ha manualisan vezetik vagy barmikor egy masopercen belul vissza kell venni az iranyitast, akkor kritikus, hogy ne egyen, ne igyon, ne nezzen felre es ne piszkalja a vezeteshez nem szukseges dolgokat (legyen az az auto beallitasa vagy telefon). Ennek a legbiztosabb modja, ha menet kozben a kezet mindig a kormanyon tartja, mert akkor biztos nem nyul semmi masert, meg veletlenul sem.

    E melle jonne meg az ebersegi, ahol idonkent hangjelzesre kell reagalni adott idon belul, bar ez helyettesitheto modernebb megoldassal amikor egy belteri kamera figyeli a sofor figyelmet. A feldelzeti MI ekkor eleg konnyen ki tudja szurni, ha elalmosodott vagy mast probal csinalni.

    Egyebkent az autopalyas tempomatos, mast csinalos esetek miatt van az, hogy a belso savban par percen belul, de meg a leallosavban is 5-10 percen belul fekezes nelkul utik el a megallt autot. Ezek a soforok is ugy gondoljak, hogy lehet kozben mast csinalni, mert autopalya es ugyse jon szembe semmi. Aztan neha megis.