• kvp
    #28
    "A cikk folyamatosan alvázról beszél, nos itt valami félreértés lehet. A modern autók nem rendelkeznek alvázzal, önhordó karosszériájuk van, a karoszzséria elemek biztosítják a jármű statikai szilárdságát."

    A Teslak es altalaban az elektromos autok onjaro ugynevezett gordeszka alvazzal rendelkeznek. Ez nagyon hasonlit a Ford T modellek letra alvazara, csak mcpherson futomu es kozepben aksi csomag van bennuk. Az ujabb autokban mar strukturalis aksi lesz, ahol az aksi csomaghoz csavarozzak hozza az egy darabbol kiontott elso es hatso hajtasi/kormany blokk keretet es ebbol all elo egy a rarakott kasztnitol fuggetlen alvaz.

    https://insideevs.com/news/450534/tesla-leaves-skateboard-design-new-structural-battery-packs/

    "A Sportot meg a Racinget én kapásból tiltanám is. Nem súlyadó kellene, mert az a gazdagabbakat nem befolyásolná, hanem korlátozás."

    Igen, az egyetlen vagyoni helyzettol fuggetlen megoldas a teljes korlatozas. Ugyanez igaz a klimavedelemmel kapcsolatban a maganrepulokre es hajokra, amiket az EU-ban kivettek a kibocsatasi szabalyozas alol, pedig jobb lenne oket betiltani. Attol, hogy valaki milliardos, utazzon ugyan ugy tomegkozlekedessel ha repulni vagy hajozni tamad kedve. Az autoknal is az egyseges sebesseg es tomeg limit az egyetlen jarhato megoldas. Bizonyos tomeg folott nem szabad raengedni az utakra az autokat es ezzel az aksi kapacitasuk is limitalasra kerul, amitol megfizethetobbek lesznek. Ugyanakkor a vegsebesseg es a gyorsulas limitalasa lehetove teszi, hogy kisebb aksikkal, konnyebb autokat allitsanak elo, ami kornyezetbaratabb es joval megfizethetobb. Es ha csak fiat500 meretu kocsi az engedelyezett, akkor a milliardos is csak azzal jarhat es a gyari munkas is meg tudja engedni maganak. Ez lenne az igazsagos, a biztonsagos es meg a kornyezetnek is jobb.