• Agyturbinikusz
    #9
    Értsd meg, nem azt mondom, hogy a légfék nem jó ahová tervezték, hanem azt, hogy nem tervezték személy gépjárműbe.

    Ott írtam miért nem való SZGK-ba.

    Az hogy a pneumatikus rendszerek és elektronika kombináció mire képes, azon már túl vagyunk.
    Az ABS-es pneumatikus rendszerben tudod miért adagolható jól a fék?
    Mert a fékpedált úgy csinálták meg, hogy az első pár centi a retarder/kipufogó féket üzemelteti, után jön csak a szelep nyitás....

    Az egész ott kezdődött, hogy egy pneumatikus rendszert folyamatosan karban kell tartani ha tetszik ha nem nézd meg az Ikarus kezelési utasítást, legtartaly minden nap vizteleniteni kell. Erre van már 1000 éve automata megoldás, de a pára ott lesz a rendszerben.
    A meghibásodást meg ugye megbeszéltük, az SZGK esetén ott a mechanikus rögzítőfék, ami most már elektromos, ott a hidraulikus ami 2 körre van osztva, és az ABS és ESP stb miatt fékhiba esetén nem tudsz elindulni, hiszen ezek a rendszerek először tesztelik a hidraulikus részeket, ha valami nem jó arról egyből tudni fogsz.

    Szerinted a CDE jogosítvány megszerzése miért úgy történik ahogyan, míg az urvezeto a mai világba elég hogy a fékpedált felismerje.
    A légfék bonyolult, karbantartás igényes, és megbízhatatlan egy hidraulikus verzióhoz képest.
    A hidraulikus rendszerek ma már tartalmaznak hidropneumatikus energia tárolót, pont olyan esetek miatt amit írtál.

    És nem akarok tervező mérnök lenni, mert akkor semmihez sem fogok érteni ;)

    Utoljára szerkesztette: Agyturbinikusz, 2022.08.26. 10:30:29