• kvp
    #21
    A problema az autozassal jelenleg az elavult belsoegesu motorokkal van. Az elektromos hajtaslanc lehetove teszi, hogy barmilyen aramforrasrol uzemeljen a jarmu. Legyen ez aksi, amit halozatrol vagy helyi generatorrol, esetleg napelemrol toltunk, legyen az uzemanyagcella, ami metant vagy hidrogent hasznal vagy barmi mas.

    Hogyan allitunk elo hidrogent vagy metant CO2 semleges modon? Aram segitsegevel, ami johet atomenergiabol vagy barmilyen megujulobol (nap, szel, viz, stb.). A hidrogenhez csak viz kell, a metanhoz viz es legkori CO2. A folyamat vegen az uzemanyagcella kormolas es egyeb reszecske szennyezes nelkul visszaalakitja vizze es legkori CO2-a az uzemanyagot. Ez tokeletes tartalek megoldas arra az esetre ha a normal halozati aksi toltes nem lenne elerheto. Az uzemanyagcella lehet a jarmuvekben is (ha veszhelyzeti jarmuvekrol van szo) vagy a toltesi pontokra, esetleg telepulesi kozpontokba telepitve. A metan raadasul jol tarolhato a fold alatt is, kiurult foldgaz lelohelyekben. Ez utobbi rengeteg van Magyarorszagon is.

    Tehat a jo megoldas, ha minden auto elektromos, a tobbseguk aksis, de a veszhelyzeti jarmuvekben van uzemanyagcella is, plusz minden telepulesnek vagy telepulesresznek van sajat generatora es a leheto legtobb epuletnek sajat napelem tombjei. Abszolut vesztartaleknak pedig ott vannak a stirling generatorok, amikhez csak valamilyen kulso hoforras kell. (pl. alagyujtunk vagy geotermikus hoforrast hasznalunk, esetleg nap + polirozott fem tukrok) Ilyeneket hasznal a NASA tobb urszondan is, tehat ha az urben mennek, akkor a Fold felszinen is menni fognak, a legnagyobb napszelben is.

    A napszel es az atomhaborus EMP ellen meg hagyomanyos faraday kalitkaval vedekezhetunk, meg a Tesla-k elektronikaja is igy van becsomagolva. Alapvetoen nem a potencialis napszel miatt, csak hogy ok ne zavarjak a kornyezo radio kommunikaciot. Mellekhataskent igy nem zavarja oket sem semmi mas.

    A belsoegesu motorok elavultak, mint ahogy a gozgepek is. Senki nem tiltja a birtoklasuk, de az autopalyara nem fogjak felengedni a gozgepet es nem lenne szabad felengedni a belsoegesu motorral szerelt jarmuveket sem. Egyszeruen van jobb, hatekonyabb es megfelelo szintu tomegtermeles eseten olcsobb megoldas, megpedig az elektromos hajtaslancok, CO2 semleges aramforrasokkal es kemiai atmeneti energiatarolokkal.